Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Teknolojileri ve Enerji | CEM 610 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BEYTULLAH EREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanayinin ve teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesine paralel olarak çevre kirliliği de artış göstermektedir. Hayatımızı kolaylaştıran teknolojiler bir yandan enerji tüketiminde sürekli artışa neden olurken bir yandan da sağlığımızı tehdit etmektedir. Örneğin taşıtların çoğalması hava kirliliğinin artmasına neden olurken, hızlı nüfus artışı ve teknolojik gelişmeler doğal kaynakların aşırı tüketimini beraberinde getirmiştir. Dolayısıyla, bu derste, gelişen çevre teknolojileri ve sürdürülebilir enerji konularına odaklanılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | 1.Bölüm: Genel giriş ve tanımlamalar 2.Bölüm: Yenilenebilir ve Yenilenemez Enerji kaynakları 3. Bölüm: Çevre Teknolojileri alanındaki gelişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Enerji, enerji verimliliği ve enerji tasarrufu konularını öğrenir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
2 | Enerjinin kullanımı ve çevre üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, |
3 | Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynaklarını öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Sera etkisi ve küresel ısınma hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
5 | Günümüz çevre teknolojilerindeki gelişmeler, çevre teknolojileri ve enerji ilişkisi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve tanımlamalar | |
2 | Enerji, enerji verimliliği ve enerji tasarrufu | |
3 | Enerji kullanımı ve çevresel etkileri | |
4 | Yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları | |
5 | Fosil yakıtlar ve nükleer enerji | |
6 | Hidroelektrik ve rüzgar enerjisi | |
7 | Jeotermal ve güneş ve rüzgar enerjisi | |
8 | Biyokütle, dalga ve hidrojen enerjisi | |
9 | Yıl içi sınavı | |
10 | Sera etkisi ve küresel ısınma | |
11 | Çevre teknolojilerine genel giriş | |
12 | Günümüzde çevre teknolojilerindeki gelişmeler | |
13 | Çevre teknolojileri ve enerji kullanımı | |
14 | Yeni çevre teknolojileri ve uygulama örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Yenilenebilir Enerji Kaynakları, H. Hüseyin Öztürk, Birsen Yayınevi, 2013. 2. Introduction to Renewable Energy (Energy and the Environment), Vaughn Nelson, CRC Press; 1st Edition, 2012. 3. Environmental Technologies:New Developments, Edited by E. Burcu Özkaraova Güngör, Published by I-Tech Education and Publishing, 2008. 4. Alternatif Enerji Kaynakları, Mustafa Acaroğlu, Nobel Yayın Dağıtım,2007. 5. Introduction to Environmental Technology (Preserving the Legacy), Ann Boyce, John Wiley & Sons Inc., 1997. 6. Dersle ilgili güncel yayınlar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |