Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Oksidasyon Sistemlerinin Su ve Atıksu Arıtım | CEM 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | : Bu dersin amacı, son yıllarda biyolojik arıtma ve kimyasal arıtmanın alternatifi olarak karşımıza çıkan ve gelişim gösteren ileri oksidasyon teknikleriyle uygulama alanlarının açıklanmasıdır. |
Dersin İçeriği | : İleri oksidasyon prosesleri kapsamında; ileri oksidasyonda etkili radikallerin ve bu radikallerden en yaygın olan hidroksil ve singlet oksijen radikallerinin oluşum mekanizmalarının tanımlanması, yaygın kullanılan ileri oksidasyon prosesleri olan ozonlama, Fenton prosesi, Islak oksidasyon (wet oxidation) prosesi, Fotokimyasıal oksidasyon, Sonokimyasal oksidasyon prosesi tanımlanmasıdır. Bunun yanında, İleri oksidasyon proseslerinin su ve atıksu arıtımında uygulama çalışmalarının incelenmesi ve maliyet analizinin çıkarılmasıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İleri oksidasyon sistemlerinin prensiplerinin öğrenilmasi | Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | İleri oksidasyon proseslerinin su ve atıksu arıtımında uygulama çalışmalarının araştırılması | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Sınav, |
3 | İleri oksidasyon sisteminin maliyet analizinin yapılması | Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri Oksidasyon Proseslerine (İOP) Girş | |
2 | Homojen İOPler | |
3 | Homojen İOPler | |
4 | Heterojen Fotokimyasal Oksidasyon Prosesleri | |
5 | Heterojen Fotokimyasal Oksidasyon Prosesleri | |
6 | İleri Oksidasyon Proseslerini Etkileyen Başlıca Faktörler | |
7 | İleri Oksidasyon Prosesleri İle Organiklerin Oksitlenme | |
8 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Endüstriyel Atıksulara Uygulanması | |
9 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Endüstriyel Atıksulara Uygulanması | |
10 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Evsel Atıksulara Uygulanması | |
11 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Evsel Atıksulara Uygulanması | |
12 | İleri Oksidasyon Proseslerinin İçme Sularında Uygulanması | |
13 | İleri Oksidasyon Proseslerinin İçme Sularında Uygulanması | |
14 | İleri Oksidasyon Proseslerinin Maliyet Analizlerinin Araştırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-BRAUN A.M., OLİVEROS E., Maurette M. 1991. Photochemical Technology, John Wiley & Son Ltd. 2-WİNSTON HO, W.S. ve SIRKAR, K.K. 1992. Membrane Handbook. Van Nostrand Reinold, Newyork. 3-OSADA, Y. ve T. NAKAGAWA. 1992 Membrane Science and Technology, Marcel Dekker. New York. 4-MCCABE W., SMİTH J., HARRİOTT P., Unit Operations of Chemical Engineering, McCabe, 1996. McGraw-Hill. 5-EPA, Advanced Photochemical Oxidation Processes, EPA Publication, 1998. CHERYAN, M. 1998. Ultrafiltration and Microfiltration Handbook. USA. 6-WİNSTON HO, W.S. ve SIRKAR, K.K. 2001. Membrane Handbook. Van Nostrand Reinold, Newyork. 7-BAKER, R.W. 2002. Membrane Technology and Applications. Second Edition, Wiley Publishers. England. 8-ECKENFELDER, W.W., FORD D.L., ENGLANDE A.J. Industrial Water Pollution Control, , 2008 . McGraw-Hill. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 2 | 6 | 12 |
Final | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |