Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fuchsian Gruplarına Giriş | MAT 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. REFİK KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fuchsian gruplar matematiğin cebir-topoloji ve analiz konularını içeren ve yaygın çalışma konularından birisidir. Burada amaç konuyla ilgili temel bilgileri sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Topolojik Gruplar. Grup hareketleri. Ayrık gruplar. Steografik izdüşüm ve genişletilmiş kompleks düzlem. Mobiüs dönüşümleri. Mobiüs dönüşümlerinin sınıflandırılması. PSL(2, R) ve alt grupları. Fuchsian grupları. Parabolic sınıf sayısı. Moduler grup. Modüler grubun alt grupları. Yörüngeler ve bölüm uzayı. Temel bölgeler. Alt yörüngesel graflar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grup hareketleri konusunda bilgi sahibi olur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Steografik izdüşüm ve genişletilmiş kompleks düzlem konularını hatırlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Möbiüs dönüşümlerini tanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Möbiüs dönüşümlerini sınıflandırır, birbiriyle ilişkilendirme becerisi kazanır. | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Fuchsian gruplarını tanır ve onların yapısını öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Modüler grup ile onun özel alt gruplarını inceler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
7 | Bazı Fuchsian grupları üzerindeki alt yörüngesel grafları araştırır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Topolojik Gruplar | |
2 | Grup hareketleri | |
3 | Ayrık gruplar | |
4 | Steografik izdüşüm ve genişletilmiş kompleks düzlem | |
5 | Mobiüs dönüşümleri | |
6 | Mobiüs dönüşümlerinin sınıflandırılması | |
7 | PSL(2, R) ve alt grupları | |
8 | Fuchsian grupları | |
9 | Parabolic sınıf sayısı | |
10 | Modüler grup | |
11 | Modüler grubun altgrupları | |
12 | Yörüngeler ve bölüm uzayı | |
13 | Temel bölgeler | |
14 | Altyörüngesel graflar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- G. A. Jones and D. Singerman, Complex functions: An algebraic and geometric viewpoint, Cambridge University Press, 1987. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | |||||||
1 | Yüksek lisansta, alanına ilişkin edindiği yeterlilikler üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgileri kullanarak, bilimsel araştırmalarla yeni bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygulama yapılacak alanlar olup olmadığını irdeler. | X | |||||
2 | Bilimsel yöntemleri kullanarak, alanındaki eksik veya sınırlı bilgiyi tamamlar. | X | |||||
3 | Alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir. | X | |||||
4 | Yaptığı çalışmaları ya da alanıyla ilgili güncel gelişmeleri, alanındaki veya dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | X | |||||
5 | Ele aldığı problemle ilgili öngörülemeyen karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | ||||||
6 | Doktora çalışması boyunca alanıyla ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslararası indeksli bir dergide yayınlanacak şekilde hazırlar, bilinirliğini arttırır. | X | |||||
7 | Daha önceden yapılmış yayınları inceler, farklı ispat yöntemleri ile aynı konulara yaklaşır ya da güncel konular hakkında açık problemleri tespit eder. | ||||||
8 | Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarını tespit eder, ortak çalışma yapmak için onlarla iletişime geçer. | X | |||||
9 | Yurt dışında alanıyla ilgili çalışan bilim insanlarıyla ortak çalışma yapacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
10 | Alanı ile gerekli teknolojik yenilikleri takip eder, kullanır. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |