Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnşaat Sektöründe Stratejik Yönetim | INM 682 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ESRA DOBRUCALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnşaat sektörü organizasyon yapılarında stratejik planlama anlayışını derinliğine değerlendirme ve inşaat projeleri ile firma stratejik planlama arasındaki ilişkilerin bütünleşik olarak incelenmesi. Stratejik Yönetim üst düzey yönetimi açısından işletmenin karşılaşabileceği zorlamaların incelenmesidir. Fonksiyonel yönetim alanlarından (üretim, finans, insan kaynakları) ziyade işletmeyi bir bütün olarak mevcut stratejiler incelenerek oluşması muhtemel rekabet etme, ekonomik, politik, çevresel ve sosyal şartlara göre yöneticilerin karşılaşabilecekleri meseleler incelenecektir. Bu dersin amacı işletme problemlerinin ve çözümlerinin stratejik olarak kapsamlı bir şekilde düşünülmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Stratejik Yönetim Prosesi: Formülasyon, Seçim ve Uygulama 2. Stratejik Yönetim Araç ve Teknikleri 3. Örgütsel Yapılar ve Roller ve Stratejik Düşünce 4. Değişim ve Yönetimi 5. İnşaat Sektöründe Rekabet ve Rakip Analizi 6. İnşaat Sektöründe İş Stratejisi 7. Stratejik İttifaklar: Ortak Girişimler, Konsorsiyumlar ve Şirket Birleşmeleri 8. Literatür taraması ve Vak’a Analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Stratejik yönetim prensiplerini tanımlayacaktır. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
2 | Stratejik yönetim prensiplerini uygulayacaktır. | Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Stratejik yönetim bakış açısından politikaları değerlendirebilecektir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnşaat sektörü ve sektörün İş Çevresi | |
2 | İnşaat prosesi ve prosesteki aktörlerin stratejik rolü | |
3 | İnşaat sektöründe stratejik kavram | |
4 | Stratejik yönetim kavramları | |
5 | İnşaat sektöründe firmaların stratejik davranışı | |
6 | Değişimin yönetimi | |
7 | Stratejik Planlama ve teknikleri | |
8 | Stratejik Planlama ve teknikleri | |
9 | İnşaat firmalarında yapı, strateji ve prosesler | |
10 | İnşaat firmalarında yapı, strateji ve prosesler | |
11 | İnşaat sektörü stratejik yönetim modeli geliştirmesi – vak’a analizi | |
12 | İnşaat sektörü ile ilgili stratejik yönetim literatür taraması ve kritik olarak tartışılması | |
13 | İnşaat sektörü ile ilgili stratejik yönetim literatür taraması ve kritik olarak tartışılması | |
14 | Vak’a analizi bilimsel tartışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akbıyıklı, R. (2011), “İnşaat Sektöründe Stratejik Yönetim ve Planlama” Ders Notları. |
Ders Kaynakları | Chandler, A.D. (1966), Strategy and Structure, Anchor Books. Ansoff, H.I. (1968), Corporate Strategy, Penguin. Channon, D.F. (1973), The Strategy and Structure of British Enterprise, McMillan. Fellows, R., Langford, D., Newcombe, R. & Urry, S. (1983), Construction Management in Practice, Longman. Cole, G.A. (1996), Management – Theory and Practice, Letts Educational, London. Langford, D. & Male, S. (2001), Strategic Management in Construction, Blackwell, UK. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |