Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geoteknikte Yazılımlar – 2 | INM 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN BOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Mustafa Özsağır Arş. Grv. Kadir Kocaman |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, mühendislerin uygulamada karşılaştıkları bazı temel Geoteknik Mühendisliği problemlerini içerecek ve bu sorunların çözümü için çeşitli yazılımların kullanımını anlatacak şekilde yapılandırılmıştır. Ana vurgu, Geoteknik yapıların davranışlarının temel varsayımlarını anlamak için bilgisayar programlarının kullanılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Geoteknikte temel problemler, Geniş arazilerde Geoteknik çalışmaları (Tünel, Baraj vb), Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Geoteknik Uygulamaları, Map-Info Yazılımı, Geoteknikte Excel Çözümlemeleri, Şev Stabilite Programları-Slope W, Slide, Talren |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Coğrafi Bilgi Sistemleri bilir | Anlatım, | Sınav, |
2 | Map-Info Yazılımını kullanır | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Geoteknikte Excel Çözümlemeleri yapar | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
4 | Slope W programını kullanır | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Slide Programını kullanır | Gösterip Yaptırma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Talren yazılımını tanır | Gösterip Yaptırma, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - Geoteknikte temel problemler | |
2 | Geniş arazilerde Geoteknik çalışmaları (Tünel, Baraj vb) | |
3 | Coğrafi Bilgi Sistemleri | |
4 | Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Geoteknik Uygulamaları | |
5 | Map-Info Yazılımı | |
6 | Map-Info Yazılımı | |
7 | Geoteknikte Excel Çözümlemeleri | |
8 | Geoteknikte Excel Çözümlemeleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Şev Stabilitesi | |
11 | Şev Stabilite Programları Genel Bakış | |
12 | Şev Stabilite Programları-Slope W | |
13 | Şev Stabilite Programları-Slide | |
14 | Şev Stabilite Programları-Talren |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS sistemine yüklenmektedir |
Ders Kaynakları | 1. MapINFO_ https://www.pitneybowes.com/us/location-intelligence/geographic-information-systems/mapinfo-pro.html 2. Slope W_ https://www.geoslope.com/products/slope-w 3. Slide_ https://www.rocscience.com/software/slide2 4. Talren_https://www.terrasol.fr/catalogue/talren-v5
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |