Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elk.Müh.Uyg.Sayısal Yönt. | EEM 584 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜRKER FEDAİ ÇAVUŞ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TÜRKER FEDAİ ÇAVUŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik problemlerinin nümerik çözüm metotlarını ve uygulanışını araştırmak. |
Dersin İçeriği | Yinelemeli metotlarla cebrik denklem veya denklem sistemlerinin çözümü, Direk metotla Lineer cebrik denklem sisteminin çözümü, Enterpolasyon(Ara değer bulmak), Sayısal Entegral ve Türev, Diferansiyel Denklemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | To implement the methods for computer solution for presents the engineering problems.. | Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | To solve a given problem using different approaches with a variety of software systems and experiment with the various parameters of the problem. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Anlatım, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | To be aware of the many commercial software systems available and their appropriate uses in the solution of engineering problems. | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Yük akışı analizine uygulamak. | Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
5 | Geçici kararlılık çalışmasına uygulamak. | Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bölüm 1: Cebrik Denklemlerin Çözümü, İteratif ( Yinelemeli ) metotlarla denklemlerin çözümü, Newton-Raphson metodu, Yarıya bölme metodu, Regula-Falsi metodu | |
2 | İteratif ( Yinelemeli ) metotlarla denklem sistemlerinin çözümü, Gauss ve Gauss-Seidel Metodu, Ardışık yaklaşım ve düzeltme metodu , Nonlineer cebrik denklemlerin çözüm yöntemleri , İteratif çözüm , Newton-Raphson metodu | |
3 | Direk metotla Lineer cebrik denklem sisteminin çözümü, Sürekli denklemler , Determinantlarla çözüm . Gauss yok etme(eliminasyon) metodu | |
4 | Gauss-Jordan metodu , Determinantın hesabı , Matris inversi(tersi) ve denklem sistemlerinin çözümü | |
5 | Uygulama: Yük akışı | |
6 | Bölüm 2- Enterpolasyon: Lagrange Enterpolasyonu, Newton’un bölünmüş farklar enterpolasyonu, Eşit aralık:Newton’un ileri fark formülü | |
7 | Eşit aralık: Newton’un geri fark formülü. Merkezi fark formülü | |
8 | Uygulamalar | |
9 | Bölüm 3- Sayısal Entegral ve Türev :Dikdörtgen kuralı, Yamuk kuralı | |
10 | Nümerik Türev | |
11 | Uygulamalar | |
12 | Bölüm 4- Diferansiyel Denklemler: Diferansiyel denklem sistemlerinin sayısal çözüm, yöntemleri, Euler metodu, İyileştirilmiş Euler metodu | |
13 | Runge-Kutta metodu , Çok aşamalı metot | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ş.Özbey ´ Uygulamalı Sayısal Analiz ‘ Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1.Glenn W. Stags, Ahmed H. El-Abiads “Computer Methods in Power System Analaysis” Mc.Graw-Hill Book Company, 1968 2.Ali YAZICI, C. Fürgen SELBES “ NUMERICAL ANAYSIS A COMPUTATIONAL APPROACH” MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY 1991 3.ERWIN KREYSZIG “ ADVANCED ENGINEERING MATHEMATICS” JOHN WILEY & SONS, INC. 1993 4.Kenneth H. Rosen “ DISCRETE MATHEMATICS AND ITS APPLICATIONS” ” Mc.Graw-Hill, Inc. 1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
4. Ödev | 10 |
5. Ödev | 30 |
Toplam | 70 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 4 | 10 | 40 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |