Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Kontrollü Sistemler | EEM 551 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ UYAROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstride yaygın olarak kullanılan otomasyon sistemlerinin sayısal kontrol tekniklerinin incelenmesi, Sistemlerin ayrık durum uzayı modelleri, Sistemlerin bilgisayar ortamında analizi ve gerekli sayısal kontrol tasarım yöntemlerinin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Genel bilgiler, sayısal sistem örnekleri , Anolog / Sayısal dönüştürme ve Z dönüşümü, Tek giriş/Tek çıkışlı sistemlerin darbe transfer fonksiyonu ve frekans cevabı, Sayısal sistemlerin karalılığı, Sayısal sistemlerde kapalı çevrim konpensatör tasarımı ve durum uzayı modelleri, Durum geri besleme ve kutup yerleştirme, Lineer optimal kontrol ve minimumluk prensibi, Kalman ve genişletilmiş kalman filitreleme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayısal sistemler ile ilgili temel kavramları öğrenmek, | ||
2 | Sayısal sistemlerde kontrolör tasarımı ve durum uzayı modellemesini öğrenmek | ||
3 | Sayısal sistemler için gözlemleyici tasarımı tekniklerini kullanabilme becerisini kazanmak, | ||
4 | Lineer optimal kontrol kavramlarını öğrenmek, | ||
5 | Kalman ve genişletilmiş kalman filitreleme yöntemlerini öğretme ve kullanabilme becerisini kazanmak. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Bilgiler, sayısal sistem örnekleri | |
2 | Anolog / Sayısal dönüştürme ve Z dönüşümü | |
3 | Tek giriş/Tek çıkışlı sistemlerin darbe transfer fonksiyonu | |
4 | Sayısal sistemlerin karalılığı | |
5 | Sayısal sistemlerde kapalı çevrim konpensatör tasarımı | |
6 | Sayısal sistemlerde kapalı çevrim konpensatör tasarımı | |
7 | Çok değişkenli kontrol sistemlerinin durum uzayı modelleri | |
8 | Durum geri besleme ve kutup yerleştirme | |
9 | Durum geri besleme ve kutup yerleştirme | |
10 | Lineer optimal kontrol | |
11 | Lineer optimal kontrol | |
12 | Minimumluk prensibi | |
13 | Sayısal kalman filtresi | |
14 | Genişletilmiş sayısal kalman filtresi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Ramakant G. Leonard S., Anolog and Digital Control SystemsLinear Systems, Prentice-Hall, 1980 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 4 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Ödev | 4 |
3. Ödev | 4 |
4. Ödev | 4 |
5. Ödev | 4 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |