Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arıtma Sistemlerinin Hidroliği | CEM 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. BÜLENT ŞENGÖRÜR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Su ve atıksu arıtma tesisleri için hidrolik tasarım esaslarını vermek |
Dersin İçeriği | Dağıtıcı boruların hidrolik hesabı;Akımı dağıtıcı kanallar; Yandan savaklanan kanallar;Çok delikli difüzörler;Akım kontrol noktaları;Bir arıtma tesisi için hidrolik proje uygulama örneği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Difüzör ve suyu dağıtan boruların hidroliği hakkında bilgileri kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Su ve atıksu arıtma tesisleri hidrolik tasarımını yapacak bilgileri kazandırmak | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandıracaktır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dağıtıcı boruların hidrolik hesabı | |
2 | Dağıtıcı boruların hidrolik hesabı | |
3 | Açık kanallarla akımın dağıtılması | |
4 | Açık kanallarla akımın dağıtılması | |
5 | Yandan savaklanan kanallar | |
6 | Çok delikli difüzörlerle deşarj(nehirlere) | ödev |
7 | Çok delikli difüzörlerle deşarj(denizlere) | |
8 | Hidrolik kontrol noktaları | |
9 | Ara sınav | |
10 | Arıtma tesisleri hidrolik tasarımı | |
11 | Arıtma tesisleri hidrolik tasarımı | |
12 | Bir arıtma tesisi için hidrolik proje örneği | |
13 | Bir arıtma tesisi için hidrolik proje örneği | |
14 | Bir arıtma tesisi için hidrolik proje örneği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Arıtma Sistemlerinin Hidroliği Ders Notu (Basılmamış Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR |
Ders Kaynakları | 1- Benefield, L.D., Jr. Judkins J.F., Parr, A.D., Treatment plant hydraulics for environmental engineers, Prentice-Hall, Inc., 1984, NJ, USA. 2-Hwang, Ned, H.C., Houghtalen, R.J., Fundamentals of Hydraulics Engineering Systems, Prentice-Hall, Inc., 1996, NJ, USA. 3-Chin, D.A., Water Resources Engineering, Prentice-Hall, Inc., 2000, NJ, USA 4-Lee, C.C., Liin, Shan Dar, Handbook of Environmental Engineering Calculations, McGrew-Hill Companies, Inc., 2000, USA. 5- Türkçe ve İngilizce Literatür Makaleleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |