Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Biyoçevre Mühendisliği | CEM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çevre Mühendisliği uygulamalarının yarıdan fazlasında biyoteknolojik yöntemler kullanılmaktadır. Ayrıca günümüzde biyoteknolojik yöntemler atık bertarafı, geri kazanım, atıklardan enerji üretimi gibi önemli çevre mühendisliği konularında en ekonomik ve en ekolojik çözümleri sunmaktadır. Bundan dolayıdır ki ileri ve özel konulardaki çevre-biyoteknoloji uygulamaları ve araştırmaları çevre mühendisliği lisansüstü eğitiminde önemli bir konudur. Biyoçevre Mühendisliği dersinde; evsel endüstriyel ve tehlikeli atıkların biyoteknolojik uygulamalar ile ileri bertaraf yöntemleri, geri dönüşüm ve yeniden kullanımları ve bu atıklardan enerji üretimi konularının, teorik ve pratik örneklerle/uygulamalarla verilmesi, bu bilgilerin nerelerde, nasıl kullanılacağının, ders ve seminer ödevi yaptırılarak öğretilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Biyoçevre mühendisliğine giriş ? Biyoçevre mühendisliğinde temel uygulamalar-Evsel atıkların gideriminde biyoteknolojik prosesler-Endüstriyel Atıkların Bertarafında biyoteknolojik uygulamalar-Tehlikeli ve zararlı atıkların gideriminde biyoteknolojik prosesler ?Tarımsal atıkların bertarafında biyoteknolojik yöntemler - Organik maddeler ve biyodegredasyon ve biyosorpsiyon ?Biyodönüşüm - Biyodönüşüm yolları ve etki eden temel taktörler- Katı atıkların biyodönüşümü ? Atıklardan enerji üretiminde biyoteknolojik uygulamalar? Biyogeri dönüşüm ve atıkların yeniden kullanılması ? Biyoteknolojik atık bertarafından elde edilen ürünler ve kullanımları - Çevre biyoteknolojisi için genetik mühendisliği. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Lisansüstü Çevre Bilimleri ve Mühendisliği bilgilerini kazandırmak, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Biyoteknoloji temelli çevre mühendisliği uygulamaları ile ilgili detaylı bilgileri ve yeni teknolojileri kazandırmak, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Biyoçevre Mühendisliği ile ilgili bilgilerin Çevre Mühendisliği alanında uygulama becerisi kazandırmak, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Sıvı/katı/gaz atıkların berterafı ile ilgili ileri arıtım yapılarının tasarlanması ve projelendirilmesi için gerekli ileri teknoloji, bilgi, ufuk ve beceriler kazandırmak, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Atıkların geri kazanılması ve yeniden kullanımları ile atıklardan enerji üretimi ile ilgili teknolojilerin seçim, tasarım, projelendirme ve modelleme becerisi kazandırmak, | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Biyoçevre Mühendisliği ve Sıvı/katı/gaz atıkların berterafı ile ilgili problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandıracaktır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Biyoçevre mühendisliğine giriş | |
2 | Biyoçevre mühendisliğinde temel uygulamalar | |
3 | Biyodegredasyon ve biyosorpsiyon | |
4 | Organik maddeler ve biyodönüşüm | |
5 | Biyodönüşüm yolları ve etki eden temel taktörler | |
6 | Katı atıkların depolanması ve taşınmasında biyodönüşüm | |
7 | Evsel atıkların gideriminde biyoteknolojik prosesler | |
8 | Endüstriyel Atıkların Bertarafında biyoteknolojik uygulamalar | |
9 | Tehlikeli ve zararlı atıkların gideriminde biyoteknolojik prosesler | |
10 | Tarımsal atıkların bertarafında biyoteknolojik yöntemler | |
11 | Biyokompostlaştırma | |
12 | Kompostlaştırma mekanizması ve etkileyen parametreler | |
13 | Atıklardan enerji üretiminde biyoteknolojik uygulamalar ve Biyogaz | |
14 | Biyogeri dönüşüm ve atıkların yeniden kullanılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Biyoçevre Mühendisliği Ders Notu (Basılmamış) |
Ders Kaynakları | 1. Rittmann, B.E. and McCarty, P.L. (2001), Environmental Biotechnology: Principles and Applications. McGraw-Hill, Singapore. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |