Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni II | TBB 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | MİOY - I-II PİYANO I-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | MİOY - I-II PİYANO I-II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra yan derece akorları ile Armoni dersinin daha uygulamalı ve işlevsel bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Yan derece akorları, dominant 9'lu akoru, çift dominant, yönelme ve modülasyon |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Disonans aralıkların nasıl çözüleceğini bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
2 | Dominant yedili akorunun çevrimlerini ve bu çevrimlerin kullanım kurallarını kavrar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
3 | Dominant dokuzlu akorunun çevrimlerini ve kullanım kurallarını analiz eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
4 | Modülasyon, modülasyon çeşitleri ve kurallarını egzersizlerle uygular. | Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
5 | Majör ve minör tonlarda yan basamakları formüle eder. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
6 | Alterasyon´u kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmiş dönem tekrarı | |
2 | yan dereceler konusuna giriş ve II. derece akoru | |
3 | II. derece akorunun 1. çevrimi ve V. derece akoru ile bağlantısı | |
4 | piyanoda uygulama çalışmaları | |
5 | III. derece akoru (majör ve minör) ve uygulama prensipleri | |
6 | Kırık kadans ve VI. derece akoru (majör ve minör) ve uygulama prensipleri | |
7 | piyanoda uygulama çalışmaları | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Majör tonlarda yedinci derece akoru ve dört sesli uygulama prensipleri | |
10 | Minör tonlarda yedinci derece akoru ve dört sesli uygulama prensipleri | |
11 | Akorlarda geçiş (yardımcı) sesler ve işleyici sesler ve uygulama prensipleri | |
12 | Sekvens akorlar (marş armoni) ve uygulama prensipleri | |
13 | Akorlarda gecikme, öncelem ve akora yabancı ses konularının öğretimi | |
14 | Genel dönem tekrarı ve uygulama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 9 | 27 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |