Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aydınlatma Tekniği ve Projesi | EEM 457 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CENK YAVUZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. CENK YAVUZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilere iç mekanlarda kullanılacak uygun aydınlatma tekniklerini ve tasarım yöntemlerini tanıtarak aydınlatma, zayıf ve kuvvetli akım tesisatlarını içeren, mevzuata uygun proje hazırlayabilir duruma gelmelerini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Işık, Işık Kaynakları / İç mekanlarda Aydınlatma Tasarımı / Zayıf Akım ve Kuvvetli Akım tesisatlarının tasarım ve çizimi, sürücüler, PCB malzeme seçimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aydınlatmacılığın amacını ve tekniklerini açıklar | Anlatım, | Sınav, |
2 | Işığın görme olayındaki rolünü açıklar | Gösteri, Anlatım, | Sınav, |
3 | Fotometrik yasaları uygulamada kullanabilir | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Anlatım, Gösteri, | Sınav, Proje / Tasarım, |
4 | Işık kaynağı üretiminin temellerini ve ışık kaynaklarının çalışma prensiplerini açıklar | Gösteri, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
5 | Uygun amaca yönelik doğru aydınlatma aygıtlarını tanır ve seçebilir | Tartışma, Örnek Olay, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
6 | Aydınlatma Tekniği´ne ilişkin mühendislik hesaplamalarını yapabilir | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Anlatım, | Sınav, Proje / Tasarım, |
7 | Aydınlatma ve Elektrik İç Tesisat Projesi çizer | Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, |
8 | Aydınlatma ve iç tesisat arızlarını ayırt eder ve değerlendirir | Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, |
9 | Aydınlatma Tekniği ve Elektrik İç Tesisatına ilişkin mevzuatı bilir ve uygular | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aydınlatmacılığın konusu, amacı ve türleri | |
2 | Işık ve Işığın yayılımı | |
3 | Fotometrik büyüklükler | |
4 | Fotometrik yasalar | |
5 | Görme olayı ve Fizyolojik-optik esaslar | |
6 | Konvansiyonel Işık kaynakları | |
7 | Yeni nesil Işık kaynakları | |
8 | Aydınlatma aygıtları | |
9 | Aydınlatmada malzeme seçimi ve sürücüler | |
10 | Aydınlatma hesabı | |
11 | Aydınlatma ve iç tesisat projesi esasları | |
12 | İç tesisat aygıt ve malzemeleri | |
13 | Hesaplar; gerilim düşümü, ısınma kontrolü, malzeme seçimi | |
14 | Proje hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | "Aydınlatma Tekniği", Prof.Dr.Muzaffer ÖZKAYA, Birsen Kitabevi, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |