Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Matematiği | ISL 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Genel Matematik dersinden başarılı olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAMET GÜNER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Doç.Dr. SAMET GÜNER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sistematik ve sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, problem çözme alışkanlıklarının kazandırılması ve teorik matematik bilgilerinin işletme problemlerine uygulanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, denklemler ve eşitsizlikler, tek değişkenli fonksiyonlar, permütasyon ve kombinasyon, finans matematiği, limit, türev, çok değişkenli fonksiyonlar, vektörler ve matrisler ve doğrusal programlama konularına değinilecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
4 | Çözüm metotlarını geliştirme | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav, |
5 | Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, |
6 | Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lineer Cebir ve Vektörler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Matrisler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Matrislerde Temel İşlemler ve Uygulama Örnekleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Determinant ve Ters Matris | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Matrislerin Denklem Sistemlerinin Çözümünde Kullanılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Doğrusal programlama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Doğrusal programlamada modelleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Grafik Yöntem ile Çözüm | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | ARASINAV | |
10 | Simpleks Yöntem ve Standart Formun Oluşturulması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Simpleks Yöntem (maksimizasyon) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | Simpleks Yöntem (minimizasyon) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Duyarlılık Analizleri ve Gölge Fiyatlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Duyarlılık Analizleri ve Gölge Fiyatlar-2 | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Balaban, Erdal., (2004), Temel Matematik ve işletme Uygulamaları, Literatür Yayıncılık, İstanbul. |
Ders Kaynakları | Tulunay, Yılmaz, (2006), İşletme Matematiği, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |