Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seçmeli II (Spor ve Çevre) | BSE 462 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURAN KANDAZ GELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Rekreasyon etkinliklerinde sporun turizme ve çevreye etkisi |
Dersin İçeriği | Spor, Turizm ve Çevre ilişkisinin önemi, turizme katılımı etkileyen sosyo- ekonomik faktörler. Sporcu turizme katkıları spor turizminin geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekoturizm doğal ve kültürel kaynakların korunmasında çevre halkıyla işbirliğini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Sporda rekreatif amaçlı yeni eğilimlerde doğa sporlarında Uygular. | Tartışma, Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Turizm işletmelerinde animasyonun spor branşlarından yararlanmasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
4 | Spor rekreasyon turizm ilişkisinde geçmişe dair animasyon hizmetlerini bilir ve anlatır. | Tartışma, Problem Çözme, Soru-Cevap, Anlatım, | Portfolyo, Sınav, |
5 | Çevre koruma ve turizm çalışmalarında Büyük Şehir Belediyelerinle iç içe çalışmayı kavrar. | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
6 | Çevre koruma alanında Milli Parkların turizme etkisinin kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
7 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin işlenişi ve konular hakkında genel bilgi; Çevrenin tanımı, Dünya çevre örgütünün görevleri | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
2 | Türkiyede çevre bilinci, Çevre Bakanlığının Görevleri | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
3 | Temel Ekolojik İlkeler, Ekolojik konular | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
4 | Ekolojik sorunlar,ülkelerin uyguladığı çözüm yöntemleri ve önerilen çözüm ilkeleri | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
5 | Spor, Spor ve çevre ilişkisi | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
6 | Sportif faaliyetler ve çevre sorunları, çözüm önerileri | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
7 | ARA SINAV | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
8 | Spor alanları ve yatırımlarının planlanmasında çevre faktörü | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
9 | Spor yatırımlarının işletilmesinde çevre faktörünün göz önünde bulundurulması | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
10 | Değişik iklim kuşaklarında sportif faaliyetler | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
11 | Çevrenin Sporcu sağlığı Açısından Değerlendirilmesi, | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
12 | Doğa Sporları ve Rekreasyon | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
13 | Spor ve Çevre konusunda toplumun bilgilendirilmesinde medyanın rolü | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
14 | Türkiyede Korunan alanlarda Durum. | Kaynaklardan ilgili bölümler taranacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Erdoğan, N. (2003). Çevre ve (Eko) Turizm. Ankara: Genel Yayın ve Dağıtım. [2] Hazar, A. (1999). Turizm işletmelerinde animasyon. Ankara: Detey Yayıncılık. [3] Karaküçük, S. (1999). Rekreasyon. Ankara: Bağıran Yayınevi [4]EKİNCİ, O, Çevreciliğin ABCsi , Simavi yayınları ,İstanbul,1994 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | ||||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |