Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli Iv (Engellilerde ve Yaşlılarda Masaj) | BSE 472 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşlılarda ve engeli kişilerin tedavisinde yaygınlaşan masaj desteği Yaşlılarda ve engelli kişilerin tedavisinde yaygınlaşan masaj tekniklerinin ve kurallarının öğretimi. |
Dersin İçeriği | Masajın tarihi gelişimi, masaj uygulama tekniklerinin tanıtılması, Tıbbi jimnastik ve masaj, klasik masaj tekniğinin öğretimi ve uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Masajın tarihçesi ve tanımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Tıbbi cimnastik ve masaj kurallarını/tekniklerini bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Sağlık terapisi içinde masajın kullanımını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | yaşlıların masaja gereksinimlerini bilir | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Masajın Dolaşım ,sinir, kas ve diğer sistemlere etkisini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | engellilere uygulanacak masaj tekniklerini bilir ve uygular | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Masajın tanımı ve tarihçesi | kaynaklardan iligili konular |
2 | Masaj odası ve malzemeler hakkında genel bilgi; masajın süresi | kaynaklardan iligili konular |
3 | Klasik masaj maniplasyonları ve sırası | kaynaklardan iligili konular |
4 | Masaja yardımcı maddeler | kaynaklardan iligili konular |
5 | Masaj ve ısı, Su ile masaj | kaynaklardan iligili konular |
6 | Masajın Dolaşım ,sinir, kas ve diğer sistemlere etkisi | kaynaklardan iligili konular |
7 | Ara Sınav; | |
8 | Masajın dinlendirici etkileri | kaynaklardan iligili konular |
9 | Masajın ağrılar üzerine etkileri | kaynaklardan iligili konular |
10 | Klasik masaj endikasyonları ve kantrendikasyonları | kaynaklardan iligili konular |
11 | Klasik masaj | kaynaklardan iligili konular |
12 | Tıbbi jimnastik ve terapi masajı | kaynaklardan iligili konular |
13 | Masaj uygulaması, genel tekrar | kaynaklardan iligili konular |
14 | FİNAL | kaynaklardan iligili konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TUNA, Necdet;A´dan Z´ye masaj :nobel yayınevi 1997 EMRE, Tevfik ;Masaj bilgisi ve uygulamaları1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ||||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |