Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Alman Edebiyatı | ADE 210 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ebru Zarzavatçıoğlu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 20 yy. sonrası Alman yazınının önemli yazarlarını ve yapıtlarını tanıtmak, modernizme kuramsal bir bakış kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Yeniçağ içinde gelişen modernizm kavramının izini sürerek kültür tarihsel bilgiler aktarmak, modern metin gelişimini örnek metinler ve yazarlar üzerinden anlaşılır kılmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, modern Alman/Avusturya/İsviçre yazınının yazarları ve yapıtları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenciler, farklı türdeki yazınsal metinleri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Öğrenciler, bir yazınsal metni hangi eleştiri yöntemiyle eleştirmek gerektiğini tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
4 | Öğrenciler, yazınsal metinlerin biçemsel ve içeriksel özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Öğrenciler, yazınsal metinleri farklı yorumlama teknikleriyle eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Öğrenciler, yaptıkları eleştirileri sınıfta sözlü olarak sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Begriff Moderne | |
2 | Moderne als Epoche | |
3 | Kulturgeschichte der Moderne I | |
4 | Kulturgeschichte der Moderne II | |
5 | Kulturgeschichte der Moderne III | |
6 | Expressionismus I | |
7 | Expressionismus II | |
8 | Arasınav | |
9 | Impressionismus I | |
10 | Impressionismus II | |
11 | Exilliteratur | |
12 | Nachkriegsliteratur | |
13 | Abgrenzung zur Postmoderne I | |
14 | Abgrenzung zur Postmoderne II |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Epochen der deutschen Literatur (Textauswahl); Literatur der Moderne (Textauswahl); Textauswahl Arthur Schnitzler; Textauswahl Franz Kafka; Literarische Moderne (Rolf Grimminger, Jurij Murasov, Jörn Stückrath); Yazı ve Yazınsal Türler (Emin Özdemir); Textauswahl Wolfgang Borchert |
Ders Kaynakları | AYTAÇ, Gürsel (2005), Çağdaş Alman Edebiyatı, Babil Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |