Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atomik Spektroskopi | KIM 311 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektromanyetik ışımayı, atomun yapısını, terim sembollerini ve atomik absorpsiyon spektroskopisi tekniğini öğretmek. Modern aletli analiz tekniklerinden biri olan Atomik Spektroskopi hakkında bilgi vermek, Atomik Spektroskopinin bölümleri hakkında bilgi vermek, farklı cihazları tanıtmak, örnek hazırlama ve ölçüm alma hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Atomik Spektroskopinin temel kavramları, elektromanyetik dalga, elektromanyetik spektrum, atomun yapısı, temel ve uyarılmış hal terim sembollerinin bulunması, seçim kuralları, atomik absorpsiyon spektroskopisi (AAS), teorisi, kullanılan cihazlar, analitik uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektromanyetik ışıma ile atom arasındaki etkileşimi ifade eder. | Anlatım, Gösteri, Altı Şapka, | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Atomik enerji düzeylerini ve atomik spektroskopi tekniğini ifade eder | Anlatım, Gösteri, | Performans Görevi, |
3 | Atomun yapısı ve temel hal terim sembollerini tanır. | Anlatım, Gösteri, Altı Şapka, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
4 | Işık kaynakları ve atomlaştırıcıları tanır. | Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Ödev, Portfolyo, |
5 | Modern bir analiz yöntemi tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Altı Şapka, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Endüstriyel uygulamaları ifade eder, cihazdan alınan verileri değerlendirir. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Spektroskopiye giriş | [1] Sayfa 115-117 |
2 | Elektromanyetik dalga ve elektromanyetik spektrum | [1] Sayfa 117-119 |
3 | Atomun yapısı ve temel hal terim sembollerinin bulunması | [1] Sayfa 192-194 |
4 | Uyarılmış hal terim sembollerinin bulunması | [1] Sayfa 193-195 |
5 | Elektronik geçişler ve seçim kuralları | [1] Sayfa 193-195 |
6 | Hidrür ve soğuk buhar sistemi | [1] Sayfa 203-204 |
7 | Atomik absorpsiyon spektroskopisine giriş | [1] Sayfa 206-207 |
8 | Atomik absorpsiyon spektroskopisinin kuramı ve soğurum | [1] Sayfa 206-210 |
9 | ARASINAV | |
10 | Atomik absorpsiyon spektroskopisinde kullanılan cihazlar | [1] Sayfa 213-214 |
11 | Işık kaynakları ve atomlaştırıcılar | [1] Sayfa 214-216 |
12 | Girişimler | [1] Sayfa 217-223 |
13 | Zemin düzeltme sistemleri | [1] Sayfa 218-220 |
14 | Duyarlık, gözlenebilme sınırı ve kesinlikAtomik absorpsiyon spektroskopisinin uygulamaları, nicel analiz | [1] Sayfa 11-13,[1] Sayfa 224-227 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Skoog, Holler, Nieman, (çeviri) Enstrümental Analiz İlkeleri, Bilim Yayıncılık, 1998. |
Ders Kaynakları | [2] GÜNDÜZ, T., İnstrümental Analiz, Bilge Yayıncılık, 1997. [3] Welz, Bernhard, Sperling, M., Atomic Absorption Spectrometry, Third, Completely Revised Edition, 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
13 | |||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |