Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klinik Gözlem | DHF 389 | 6 | 0 + 6 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | 1. ve 2. Sınıf Dersleri |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL GÜMÜŞSOY |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi HALİT FURUNCUOĞLU, Doç.Dr. İSMAİL GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. DOĞUKAN YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi FATMA FURUNCUOĞLU, Prof.Dr. HAKAN AKIN, Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ, Dr.Öğr.Üyesi REFİKA TOPAL, Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Hakan Akın Doç. Dr. Emine Gülşah Göktolga Akın Dr. Öğr. Üye. İsmail Gümüşsoy Dr. Öğr. Üye. Halit Furuncuoğlu Dr. Öğr. Üye. Fatma Furuncuoğlu Dr. Öğr. Üye. Neslihan Yılmaz Dr. Öğr. Üye. Refika Topal |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin klinik stajlara başlamadan önce Diş Hekimliği Fakültesinin kliniklerinde gözlem yaparak, kliniklerin işleyişi ve yapılan tedaviler hakkında bilgi sahibi olması,kullanılan malzemelerin tanınması ve hazırlanmasını, hastanın tedaviye başlamadan önceki hazırlık sürecini görmesini, hekimi asiste etmeyi öğrenmesini amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Anabilim dallarının klinik işleyişleri ve yapılan klinik uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Diş Hekimliği Fakültesinde bulunan anabilim dallarının klinik düzenleri ve yapılan tedaviler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
2 | Hastanın tedaviye hazırlanma sürecini ve tedavi sonrası hastaya verilen önerileri açıklar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
3 | Klinikte kullanılan diş hekimliği materyal ve malzemelerini tanır ve nasıl hazırlandığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
4 | Diş hekimine tedavileri sırasında asiste eder. | Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ağız, diş ve çene radyolojisi AD. klinik gözlem | |
2 | Ağız, diş ve çene radyolojisi AD. klinik gözlem | |
3 | Ağız, diş ve çene cerrahisi AD. klinik gözlem | |
4 | Ağız, diş ve çene cerrahisi AD. klinik gözlem | |
5 | Protetik diş tedavisi AD. klinik gözlem | |
6 | Protetik diş tedavisi AD. klinik gözlem | |
7 | Periodontoloji AD. klinik gözlem | |
8 | Periodontoloji AD. klinik gözlem | |
9 | Restoratif diş tedavisi AD. klinik gözlem | |
10 | Restoratif diş tedavisi AD. klinik gözlem | |
11 | Endodonti AD. klinik gözlem | |
12 | Endodonti AD. klinik gözlem | |
13 | Çocuk diş hekimliği AD. klinik gözlem | |
14 | Çocuk diş hekimliği AD. klinik gözlem | |
15 | Ortodonti AD. klinik gözlem | |
16 | Ortodonti AD. klinik gözlem | |
17 | ||
18 | ||
19 | ||
20 | ||
21 | ||
22 | ||
23 | ||
24 | ||
25 | ||
26 | ||
27 | ||
28 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kaynak kitaplar ve yazılı ders notları. |
Ders Kaynakları | Anabilim dallarından önerilecek kaynaklar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 13 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 13 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 13 |
4. Performans Görevi (Uygulama) | 13 |
5. Performans Görevi (Uygulama) | 12 |
6. Performans Görevi (Uygulama) | 12 |
7. Performans Görevi (Uygulama) | 12 |
8. Performans Görevi (Uygulama) | 12 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 1 | 16 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |