Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Periodontoloji I | DHF 307 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | 1. ve 2. sınıf dersleri. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DOĞUKAN YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DOĞUKAN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Periodontal dokuların morfolojik ve histolojik yapılarının öğretilmesi, sağlıklı ve hastalıklı dokuların ayırt edilmesi, periodontal hastalıkların mikrobiyolojik, immunolojik ve genetik özelliklerinin tanımlanabilmesi ve yorumlanabilmesi; periodontal hastalık gelişiminde rol oynayan (diştaşı, sigara v.b.) faktörlerin ve sağlıktan hastalığa geçişin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Periodonsiyumun anatomik ve morfolojik özellikleri, periodontal hastalıkların sınıflaması ve epidemiyolojisi, dişeti hastalıklarının etyolojisi, periodontal patoloji |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Periodontal dokuları morfolojik ve histolojik olarak tanımlar, sağlıklı ve hastalıklı dokuları ayırt eder, kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Periodontal hastalıkların mikrobiyolojik, immunolojik ve genetik özelliklerini tanımlar ve hastalık gelişimi üzerine etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
3 | Periodontal hastalık gelişiminde rol oynayan (diştaşı, sigara, okluzyon v.b.) faktörleri analiz ederek sağlıktan hastalığa geçişi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Periodontal ve gingival durum ve hastalıkları sınıflandırır; edindiği bilgileri kullanarak hastalıkların benzerlik ve farklılıklarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Periodontal Dokular, dişetinin morfolojisi | |
2 | Dişeti epiteli, epitelial ataçman | |
3 | Dişeti bağ dokusu hücre ve lifleri, periodontal ligament ve histolojisi | |
4 | Sement ve morfolojisi | |
5 | Alveolar kemik histoloji ve morfolojisi | |
6 | Periodontal hastalık sınıflandırılması | |
7 | Periodontal hastalık sınıflandırması | |
8 | Periodontal ve gingival hastalıkların epidemiyolojisi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Periodontal hastalıkların mikrobiyolojik özellikleri | |
11 | İmmünite ve enflamasyon | |
12 | Periodontal hastalıklarda konak-mikrobiyal etkileşimler ve konak modülasyonu | |
13 | Periodontal hastalıkların moleküler biyolojisi ve genetik faktörler | |
14 | Periodontal Tıp | |
15 | Periodontal hastalıkların predispozan faktörleri | |
16 | Gingival enflamasyon ve gingivitis | |
17 | Akut gingival enfeksiyonlar | |
18 | Çocuklarda görülen dişeti hastalıkları | |
19 | Dişeti büyümeleri | |
20 | Periodontal cep | |
21 | Periodontal cep | |
22 | Dişeti savunma mekanizmaları | |
23 | Periodontitis | |
24 | Ara Sınav | |
25 | Kemik kaybı ve kemik yıkım paternleri | |
26 | Sigara ve periodontal hastalıklar | |
27 | Okluzyon ve periodontal hastalıklar | |
28 | Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kaynak kitaplar ve ders notları. |
Ders Kaynakları | 1.Newman MG, Takei HH, Klokkevold PR, Carranza FA (Eds.). Carranza's Clinical Periodontology, 14 edition. 2019 St. Louis, MO: Elsevier |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 2 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 89 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |