Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçe Eğitimi Çalışma Projesi: Seminer | TEG 615 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Sömestrde alınan Araştırma Yöntem ve Teknikleri dersinde araştırma yapma usulu üzerinde durulurken araştırma türleri üzerinde yeteri kadar uygulama yapma fırsatı bulunamamaktadır. Yüksek lisansa hazırlık yapacak olan adayın konu seçimine yardımcı olmak, yüksek lisans tez önerisi yazmasını göstermek, konu tespitinden önce yapılması gereken çalışmalardan uygulamalı bir şekilde bahsetmek ve çalışmayı yapma nedenini yazılı olarak hazırlamanın yanı sıra sözlü olarak sunarak yüksek lisans yapmaya hazır hale getirmek amaçlanmaktadır. Ayrıca akademik yazı türlerinden bir biyografi, bir bibliyografya, bir kitap tanıtma, bir kitap özeti hazırlatma ve bir bildiri hazırlama ve sunma uygulamalı bir şekilde gösterilerek akademik hayata hazırlanmasına yardımcı olunacaktır. Bu ders öğrencilere araştırma metodlarının çeşitliğini ve sosyal bilimler konularında yüksek lisans tezi hazırlarken tez önerisi yazmada akademik kaynakları tanıtmayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Türkçe Eğitimi Çalışmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde eğitim alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır . | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçe Eğitimi Çalışmalarına Giriş | |
2 | Türkçe Eğitimi Kaynakları ve Bibiliyografya | |
3 | Türkçe Eğitimi sahasında uzmanlaşmış akademisyenler | |
4 | Uygulama: Seçilen bir akademisyenin tanıtılması (saha içindeki önemi ve katkıları belirtilerek) | |
5 | Uygulama: Seçilen bir akademisyenin tanıtılması (saha içindeki önemi ve katkıları belirtilerek) | |
6 | Uygulama: Türkçe Eğitiminde Önemli bir eserin tanıtımı (Neden önemli olduğu üzerinde vurgulanarak) | |
7 | Uygulama: Türkçe Eğitiminde Önemli bir eserin tanıtımı (Neden önemli olduğu üzerinde vurgulanarak) | |
8 | Arasınav | |
9 | Bildiri hazırlama ve sunma usul ve teknikleri | |
10 | Tez öneri hazırlama teknikleri | |
11 | Uygulama: Bildiri sunumu ve değerlendirilmesi | |
12 | Uygulama: Bildiri sunumu ve değerlendirilmesi | |
13 | Uygulama: Tez önerilerinin sunumu | |
14 | Uygulama: Tez önerilerinin sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Tez Yazım Klavuzu, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |