Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Akademik İngilizce II | EKO 360 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Academic English I-II-III |
Önerilen Seçmeli Dersler | Academic English I-II-III |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. KENAN YERLİ, |
Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölümü Öğretim Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B2 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1-Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) yabancı dil bilgisine sahip olur. 2-Uzmanlık alanındaki teknik tartışmalar da dahil olmak üzere hem somut hem de soyut konulardaki karmaşık metinlerin ana fikirlerini anlayabilir. 3-Her iki taraf için de zorlama olmadan anadili konuşmacılarla düzenli etkileşimi mümkün kılan bir derece akıcılıkla etkileşime girebilir. 4-Çok çeşitli konularda net, ayrıntılı metinler üretebilir ve çeşitli seçeneklerin avantaj ve dezavantajlarını veren güncel bir konu üzerine bakış açısını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Make and confirm predictions Write a summary paragraph Identify and categorize modal verbs | North Star-4 Ders Kitabı 1. Ünite |
2 | Identify the main ideas in a reading Write a biographical paragraph Recognize and use gerunds and infinitives | North Star-4 Ders Kitabı 2. Ünite |
3 | Demonstrate understanding of a timeline Write an opinion essay Recognize and use past unreal conditionals | North Star-4 Ders Kitabı 3. Ünite |
4 | Demonstrate understanding of a timeline Write an opinion essay Recognize and use past unreal conditionals | North Star-4 Ders Kitabı 3. Ünite |
5 | Identify different types of supporting details Write a summary in journalistic style Recognize and use identifying adjective clauses | North Star-4 Ders Kitabı 4. Ünite |
6 | Identify different types of supporting details Write a summary in journalistic style Recognize and use identifying adjective clauses | North Star-4 Ders Kitabı 4. Ünite |
7 | Scan a text to locate specific information Write a descriptive essay Recognize and use future time clauses and expressions | North Star-4 Ders Kitabı 5. Ünite |
8 | Recognize persuasive language Write a persuasive essay Distinguish between the uses of Simple Past, Present Perfect and Prefect Perfect Continuous | North Star-4 Ders Kitabı 6. Ünite |
9 | Vize Haftası | |
10 | Recognize persuasive language Write a persuasive essay Distinguish between the uses of Simple Past, Present Perfect and Prefect Perfect Continuous | North Star-4 Ders Kitabı 6. Ünite |
11 | Recognize the speaker in direct speech Write a comparison-and-contrast essay Distinguish between and use direct and indirect speech | North Star-4 Ders Kitabı 7. Ünite |
12 | Recognize the speaker in direct speech Write a comparison-and-contrast essay Distinguish between and use direct and indirect speech | North Star-4 Ders Kitabı 7. Ünite |
13 | Identify referents for the pronoun it Write a cause-and-effect essay Recognize and use common phrasal verbs | North Star-4 Ders Kitabı 8. Ünite |
14 | Identify referents for the pronoun it Write a cause-and-effect essay Recognize and use common phrasal verbs | North Star-4 Ders Kitabı 8. Ünite |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | --- |
Ders Kaynakları | [1] North Star-4 Reading & Writing Ders Kitabı [3] MyEnglishLab Online Platform |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | ||||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | ||||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | ||||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | ||||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | ||||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |