Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
M.B. Seçmeli II: Türk Eğitim Sisteminde Okul ve Sınıf Yönetimi | SBE 433 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. OSMAN TİTREK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. OSMAN TİTREK, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğretim Üyesi Gözde SEZEN GÜLTEKİN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Eğitim Sistemini tanımak ve Türk Eğitim Sisteminin sorunlarının çözümüne ilişkin duyarlılık geliştirmek |
Dersin İçeriği | Eğitim ve eğitim sistemi kavramları, eğitim sisteminin diğer sistemlerle ilişkisi, eğitim sisteminin görevleri, Türk millî eğitim sisteminin tarihsel gelişimi, Türk millî eğitiminin genel amaçları, özel amaçları, ilkeleri, Türk milli eğitim sisteminin örgütsel yapısı¸ sınıf yönetimine ilişkin gerekli bilgi ve yeterlilikler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk millî eğitim sisteminin amaçlarını ve yasal dayanaklarını tanıyabilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Yönetim kuramları ve süreçlerini tanımlayabilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Okul ve okul yöneticisi kavramlarını anlayabilir | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Okulda yürütülen iş ve işlemleri açıklayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açıklayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Sınıf içinde zaman kullanımını uygulayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
8 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturulabileceğini öğrencilerle tasarlayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
9 | İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlarını açıklayabilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
10 | Öğretim yönetimi ve liderliği ilişkilendirebilir. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Eğitim Sisteminin yapısı, amaçları ve yasal dayanakları | |
2 | Yönetim kuramları ve süreçleri | |
3 | Okul ve okul yöneticisi | |
4 | Okulda yürütülen iş ve işlemler | |
5 | Sınıf yönetimi ve özellikleri | |
6 | Dönem öncesi hazırlıklar ve sınıfın düzeni | |
7 | Sınıf iletişim süreci | |
8 | İstenmeyen davranış ve çatışma yönetimi | |
9 | Öğrencilerin güdülenmesi | |
10 | Öğretim liderliği | |
11 | Zamanın etkili yönetimi | |
12 | Sınıf kurallarının uygulanması ve dikkat edilecek hususlar | |
13 | Okul, aile, çevre iş birliği | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Başaran, İ.(1994). Türk Eğitim Sistemi. Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |