Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretimi Laboratuar Uygulamaları I | FBE 307 | 5 | 2 + 2 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Şule Elmalı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilimsel süreç becerilerini geliştirmek, bilimsel düşünme metodunun geliştirilmesine fırsat sağlamak. Problem çözme becerilerinin geliştirilmesi için uygun ortamı oluşturmak. Anlamlı öğrenmeyi sağlamak amacıyla teorik bilgilerin desteklenmesini sağlamak. Fen Dersine karşı olumlu tutum ve anlayışların oluşmasını ve bunların korunmasını sağlamak. Ayrıca, öğrencide özgüven ve iletişim becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Fen eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı, Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri, Deney çalışma yaprakları ve deney raporu, Laboratuarda ölçme ve değerlendirme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fen Eğitiminde laboratuarın önemini ve amacını kavrar, | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler, | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Gözlem için uygun ve gerekli araç gereci seçip bunları kullanır, | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Verilen bir olaydaki bağımsız değişkenin bağımlı değişken üzerindeki etkisini belirlemek için denenebilir bir hipotez kurar, | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | Gözlem sonucu kurduğu hipotezi sınamaya yönelik bir deney tasarlar, | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Tasarladığı deney için uygun ve gerekli araç gereci seçer | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
7 | Bilimsel süreç becerilerini açıklar | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
8 | Gözlem, çıkarım veya deneylere dayanarak geleceğe yönelik olası sonuçlar hakkında fikir öne sürer, | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
9 | Laboratuarda kullanılan cetvel, termometre, tartı aleti ve zaman ölçer gibi ölçme araçlarını tanır ve kullanır, | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
10 | Gözlem ve ölçüm sonucunda elde edilen verileri derleyip işleyerek kaydeder, | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
11 | Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır. | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav, Performans Görevi, |
12 | Grup çalışmaları yürütme deneyimi kazanır | Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen eğitiminde laboratuarın önemi ve amacı, | [1] Sayfa 1-2 |
2 | Laboratuarla öğretimin tarihçesi, laboratuar çalışmalarının Fen ve Teknoloji programındaki yeri, | [1] Sayfa 2-8 |
3 | Bilimsel yöntem ve bilimsel süreç becerileri, | [1] Sayfa 9-13 |
4 | Deney çeşitleri, deney tasarlama ve geliştirme, | [3] Sayfa 96-97 |
5 | Bilimsel süreç becerileri ve nasıl kazandırıldıkları, | [1] Sayfa 15-99 |
6 | Ölçme ve hata, | [3] Sayfa 14-17 |
7 | Güvenilirlik ve geçerlilik, | [4] Sayfa 187-192 |
8 | ARA SINAV | [1] İlgili konular |
9 | Hata kaynakları, hata hesaplamaları, | [4] Sayfa 187-192 |
10 | Deney çalışma yaprakları ve deney raporu, | [1] Sayfa 15-99 |
11 | Çalışma yaprakları çeşitleri, çalışma yapraklarının hazırlanması, | [1] Sayfa 15-99 |
12 | Deney tasarlama ve geliştirme. | [2] Sayfa 1-181 |
13 | Laboratuarda ölçme ve değerlendirme, | [3] Sayfa 14-17 |
14 | Değerlendirme yöntemleri ve araçları. | [3] Sayfa 104-105 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1]Bahar, Mehmet., Aydın, Fatih ve arkadaşları Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları I-II, Pegem Akademi, 2008, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |