Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seç II (Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tek.) | FBE 447 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirme teknikleri ile ilgili teorik ve uygulama bazında yeterlilik kazanmalarını sağlama |
Dersin İçeriği | Alternatif ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi. Portfolyo değerlendirme süreci. Performans değerlendirme. Rubrik (Dereceli puanlama anahtarı). Kontrol listeleri. Gözlem, görüşme. Proje. Kelime ilişkilendirme. Kavram haritaları. Tanılayıcı dallanmış ağaç. Yapılandırılmış grid. V diyagramları. Grup ve akran değerlendirme. Öz değerlendirme. Söz konusu araçların hazırlanması, uygulanması ve puanlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Klasik ve alternatif değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırır. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | Klasik ve alternatif ölçme tekniklerini karşılaştırır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
4 | Alternatif değerlendirmenin eğitimdeki yerini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
5 | Alternatif ölçme tekniklerine örnekler hazırlar. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alternatif ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | [1], [2], [3], [4], [5] |
2 | Portfolyo değerlendirme süreci | [1], [2], [3], [4], [5] |
3 | Performans değerlendirme | [1], [2], [3], [4], [5] |
4 | Rubrik (Dereceli puanlama anahtarı, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | [1], [2], [3], [4], [5] |
5 | Kontrol listeleri. Gözlem, görüşme, , örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | [1], [2], [3], [4], [5] |
6 | Proje | [1], [2], [3], [4], [5] |
7 | Ara sınav | |
8 | Kelime ilişkilendirme, Kavram haritaları, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | [1], [2], [3], [4], [5] |
9 | Tanılayıcı dallanmış ağaç, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | [1], [2], [3], [4], [5] |
10 | Yapılandırılmış grid, , örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | [1], [2], [3], [4], [5] |
11 | V diyagramları, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | [1], [2], [3], [4], [5] |
12 | Akran değerlendirme, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | [1], [2], [3], [4], [5] |
13 | Öz değerlendirme, örneklerin incelenmesi, öz değerlendirme formunun hazırlanması | [1], [2], [3], [4], [5] |
14 | Değerlendirme ve kapanış | [1], [2], [3], [4], [5] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Ogan-Bekiroğlu, F. (2004). Ne kadar başarılı? Klasik ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Yayıncılık: Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | ||||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |