Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gravür Uygulamaları I | RSM 319 | 5 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | UĞUR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin sanatsal ifadelerinde seçenek olarak kullanabileceği olanağını yaratmak;Bu teknikle kendilerini sanatsal yaklaşımları içinde araştırmaya ve kişisel anlatım biçimlerini oluşturmaya yönelik deneysel çalışmalar yapmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Çağdaş sanatçılardan sunumlarla iyi çalışmaların ortak özelliklerinin görülmesi ve bunların ışığında proje geliştirmek.Bu projeler için uygulanmaların yapılması aşamasında çeşitli yönlendirmelerin yapılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle konsept oluşturur | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
2 | Konsepte uygun taslak hazırlar | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Ortaya çıkan taslağın uygun malzeme ve teknik çerçevesinde uygular | Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Araştırma ve yaratma mantığını gravür baskı yöntemine uyarlar | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
5 | Çağdaş gelişim ve uygulamalar ışığında resim sanatının genişleyen ufuk ve boyutlarını gravür baskı yöntemleriyle geliştirir | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
6 | Gravür baskı tekniği becerisi gelişir | Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Gravürün Tarihçesi, sanatçılar ve eserleri | |
2 | Gravür tekniği ve malzemeleri hakkında bilgilerin verilmesi | |
3 | gravür için eskiz çizimi | |
4 | Eskiz çizimi | |
5 | kalıp hazırlama | |
6 | kalıp hazırlama | |
7 | baskı alma | |
8 | baskı alma | |
9 | eskiz çizimi | |
10 | kalıp hazırlama with aquatinta technique | |
11 | kalıp hazırlama | |
12 | Baskı alma | |
13 | Baskı alma | |
14 | Baskıların numaralandırılması imza ve değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ATAR ,-Cantürk,F.,KINIKLI,O.;Sanat ve iş Teknolojisi,Esk.A:Ö:F: Yay., 1993; ASLIER,M. ETİ,E., ve IŞINGÖR,M. TSE Resim Tek. Ank. MÜ.G.S.F. yay.,1983; ASLIER,Mustafa,Grafik Sanatlar,Tarih ve Yorumlar,İst.,MÜ.G.S.F. yay.,1983; A.Ö.F. Yay.,1993 Grafik des Deutschen Expressionismus, Publica,Stuttgart,1986. Kütüphane |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Atölye) | 15 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 4 | 2 | 8 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |