Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Senaryo Yazımı | GIT 315 | 5 | 1 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. SAVAŞ YAVUZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere senaryo yazımının aşamaları ve storyboard ile görselleştirme tekniklerinde deneyim kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Gerçek zamanlı veya animasyon türünde tasarlanan bir kısa filmin yapım öncesi aşamasının önemli bir kısmını oluşturan senaryo ve storyboard süreçlerini uygulayarak öğrenmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Senaryo yazımının tarihçesi, tekniği ve türleri hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Senaryo dramaturjisinin önemini kavramak ve dramatik, lirik veya epik türde özgün bir kısa film senaryosu yazmak. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Bir film senaryosunun görselleştirilmesinde ilk adım olan storyboard uygulaması yapmak. | Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Senaryo ve storyboard´da karakterizasyon, mizansen ve diyalog yazımı ve kompozisyon konularında ayrıntılı bilgi ve deneyim kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Bir öyküyü görselleştirerek dekupe etmeyi öğrenmek ve storyboard´u çekim ekibinin gereksinimlerine uygun olarak tasarlayabilmek. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Bir kısa film fikrini senaryo haline getirmek için gerekli tüm aşamaları uygulamak. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Güncel senaryo yazım ve storyboard hazırlama yazılımlarını kullanmak. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Senaryonun tanımı, işlevi ve bileşenleri hakkında tartışılır. Görsel öykü anlatımı sorunsallaştırılır. | |
2 | Senaryo ve Storyboard?un tarihçesinden ve tarihteki kullanım biçimlerinden bahsedilir. Bir senaryonun aşamaları anlatılır. Örnek uygulamalar yapılır. | |
3 | Senaryo dramaturjisine giriş yapılır. Epik, lirik, dramatik sinema anlatısı. Dersin uygulama bölümünde Tretman uygulaması yapılır. | Her öğrenci özgün sinopsis getirmelidir. |
4 | Senaryo tekniği örnek uygulamalarla anlatılır. Tretmanlar üzerinden uygulanır. | Bitmiş tretman getirilir. |
5 | Öykü- öyküleme-tema-konu-plot kavramları uygulamalarla anlatılır. | |
6 | Karakter ve olay arketipleri, tip, tipleme, diyalog yazımı, antagonist, çatışma unsurları | |
7 | Senaryoda katmanlı öyküleme, iç çatışma- dış çatışma, ritim, kurgu | |
8 | Bakış açısı, bakış yüksekliği, çerçeve, kompoziyon, kamera hareketleri, mizansen, öznel kamera, 180 ve 30 derece kuralları vb. sinema dili öğeleri tekrar edilir ve çekim senaryosuna geçiş yapılır. | Bitmiş senaryo teslim edilir. |
9 | Çekim senaryosu ve çekim planı oluşturma teknik ve uygulaması yapılır. | |
10 | Çekim Senaryosu ve çekim planları değerlendirilir. Uygulamalar ve düzeltmeler yapılır. | Bitmiş ve düzeltilmiş çekim senaryoları ve sahne çekim planları getirilir. |
11 | Storyboard süreci başlar: Senaryoyu karelere ayırma, sekansların doğru temsiliyeti için önemli pozlari belirleme ve kamera açılarını görselleştirme anlatılır. Prodüksiyon ve animasyon icin storyboard üretim farkları gösterilir. Bir sekans üzerinde örnek | Storyboard skeçlerinin hazırlanması ödevi verilir. (En az bir sekans animasyon storyboard´u olarak hazırlanmalıdır) |
12 | StoryBoard Pro veya Adobe Photoshop ile storyboard üretimi gosterilir. Animasyon için zamanlama ve pozlamanın üzerinde durulur. Kamera açıları ve hareketlerinin nasıl görselleştirileceğinin alıştırması yapılır. | Sınıfta getirilen storyboard taslaklarının bilgisayara aktarımı üzerinde celisiler. Ödev olarak senaryonun tamamının bilgisayara aktarımı verilir. |
13 | Storyboard üretimi devam eder. Storyboard?un animatik haline getirilmesi anlatılır. Ödevler kontrol edilir. | Gelecek haftaya animasyon için hazırlanan storyboardlar animatik haline getirilir. |
14 | Storyboard + animatikler sınıfta gösterilir. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akyürek, Feridun; Senaryo Yazarı Olmak, Senaryo Yazmak, MediaCat Kitapları, 11. Baskı: Kasım 2012. Ünal, Yörükhan; Dram Sanatı ve Sinema; Hayal-Et Kitaplığı Hart, John; "The Art of the Storyboard, Second Edition: A filmmaker´s introduction"(Gorsel malzemelerinden yararlanilir) |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |