Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Tasarımı I (Web Tasarımı Atölyesi I) | GIT 311 | 5 | 3 + 2 | 4 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT KABAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Her türden dijital içerik üretimini multimedya yaklaşımı çerçevesinde web üzerinde tasarlamak ve internet altyapısını kullanarak çeşitli düzeylerde yeni medya uygulamaları ortaya çıkarmak. |
Dersin İçeriği | Her türden dijital içerik üretimini multimedya yaklaşımı çerçevesinde web üzerinde tasarlamak ve internet altyapısını kullanarak çeşitli düzeylerde yeni medya uygulamaları ortaya çıkarmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medya-izleyici denkleminin weble birlikte geçirdiği dönüşümü yeniden değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | İnternet içeriğinin oluşturulması sürecinde kullanıcının rolü üzerine öneriler sunar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, |
3 | Etkileşim kavramının kullanım ve uygulama biçimlerini deneyimler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
4 | Multimedya içerik tasarımının unsurlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
5 | Yeni medya içeriğinin sunumuna ilişkin farklı fikirler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Offline web ya da mobil uygulamarı tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etkileşimli medya konusunda genel tartışma ve multimdya kavramının hatırlanması. | |
2 | Çeşitli etkileşimli medya platformlarının, içerik, tasarım ve etkileşim unsurları ile sunum özellikleri temelinde irdelemesi. | |
3 | Atölye öğrencilerinin tasarlayacakları etkileşimli platformlar üzerine tartışma; Olanaklar, sınırlar... | |
4 | Atölye öğrencilerinin sunacağı proje önerilerinin değerlendirilmesi. | |
5 | Projelerin içerik tasarımlarının ana hatlarıyla kurulması. | |
6 | Projelerin içerik tasarımlarının kategorik olarak kurulması. | |
7 | Projelerin içerik tasarımlarının yerleşim düzeninin kurulması. | |
8 | Proje içeriğinin web sayfası düzeneği içinde organizasyonun tamamlanması. | |
9 | Önceden hazırlanan içerik kurgusu zemininde platformun ana sayfasının tasarlanması. | |
10 | Önceden hazırlanan içerik kurgusu zemininde platformun projede öngörülen ikinci sayfasının tasarlanması. | |
11 | Önceden hazırlanan içerik kurgusu zemininde platformun projede öngörülen üçüncü sayfasının tasarlanması. | |
12 | Değerlendirme ve revizyonlar | |
13 | Dğerlendirme ve revizyonlar | |
14 | Proje teslimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Customer-Centered Design: A New Approach to Web Usability ? By Kreta Chandler, Karen Hyatt ? Advances in Universal Web Design and Evaluation: Research, Trends and Opportunities [Download: PDF] [Digital] ? Towards a democratization of media: Considering weblogs as alternative and citizens? media. McGinley, Jennifer A. (M.A., 2005) ? The Web Content Style Guide: The Essential Reference for Online Writers, Editors and Managers ? Gerry McGovern(Author), Rob Norton (Author), Catherine O´Dowd (Author) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | ||||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | ||||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | ||||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | ||||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | ||||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | ||||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | ||||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | ||||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Proje / Tasarım | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 214 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |