Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Patoloji ve Histoloji | SHE 203 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TİJEN NEMUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin; Patolojik olarak; hastalıklara yol açan nedenleri, bunların doku ve organları etkileme biçimlerini, hastalıklı doku ve organların tanımını yapabilmek için doku takiplerini yapmak,özellikle morfolojik (biçimsel, görüntüsel) özelliklerini incelemelerinin öğrenilmesinin sağlanması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | İnsan organizmasını etkileyen ve farklı mekanizmalar ile değişik türde doku değişimlerine neden olan hastalıklardaki dejeneratif, metabolik, iltihabi, tümoral ve immünolojik olaylar ve bunların sonucunda ortaya çıkan mikroskobik ve makroskobik düzeydeki yapısal doku değişiklik ve bozulmalar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Patoloji dersinin tanımı,Bölümleri,Patoloji laboratuvarlarına materyal gönderme yöntemlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Patoloji Laboratuvarı için Preparat hazırlama tekniklerini öğrenir | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
3 | Hücre, Etiyoloji, Neoplazi, İmmunopatoloji nedir öğrenir | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
4 | Dokular ve Mikroskop nedir öğrenir | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Patoloji ve Histoloji hakkında genel bilgilere sahip olur ve uygulamalarını etik ilkeler ve uygulamalar doğrultusunda yapar | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
6 | Ders konu hakkında Günümüz teknolojik gelişmeler nelerdir öğrenir | Örnek Olay, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Patoloji tanımı,bölümleri,patoloji laboratuvarına gelen materyaller | |
2 | Patoloji laboratuvarına gelen materyaller -1(Dokuların takibi ve işlemleri) | |
3 | Patoloji laboratuvarına gelen materyaller -2(Dokuların takibi ve işlemleri) | |
4 | Hücre bozuklukları (dejenerasyonlar).Hücrelerin metabolizma bozuklukları | |
5 | Neoplazi ve etyoloji nedir? | |
6 | Sıvı-elektrolit dengesi ve Hastalıklar | |
7 | İmmünopatoloji | |
8 | Histoloji | |
9 | Mikroskoplar | |
10 | Hücre | |
11 | Dokular (Bağ,Epitel,Kas,Sinir) | |
12 | Kemik doku, Yağ doku, Kan doku | |
13 | Kas doku, Sinir doku | |
14 | Günümüzde Patoloji-Histoloji alanındaki son yenilikler VE Kanser tanılarında papsmear testinin önemi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yayınlanmamış ders notları |
Ders Kaynakları | 1- Patoloji, Robins; Nobel Tıp Kitabevi Yayını, 3- Temel Patoloji; Prof. Dr. Gamze Mocan Kuzey 4-Robbins Patoloji Atlası.Editör; Prof. Dr. H. Reyhan EĞİLMEZ 5-Bozdoğan Patoloji ;Doç. Dr. Önder BOZDOĞAN 7-Temel Histoloji.Text @ Atlas Nobel Tıp Kitapevleri 8-Histoloji ve Hücre Biyolojisi.Palme Yayıncılık (ürün kodu 3654) 9-Genel Histoloji.Hatipoğlu Yayıncılık(ürün kodu 1149) 10-4-Lippincott's resimli açıklamalı Histoloji |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılayabilecek, kadın, üreme sağlığı ve sorunları konusunda bütüncül ebelik girişimlerini yapabilecek güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. | X | |||||
2 | Kadın, yenidoğan ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla ebelik süreci doğrultusunda karşılar. | X | |||||
3 | Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönemde kullanır. | X | |||||
4 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle bilişim ve bakım teknolojilerini takip eder, prekonsepsiyonel dönemden doğum sonrası döneme kadar geçen süreçte ebelik uygulamalarında kullanır. | X | |||||
5 | Kadın ve yenidoğan bebeğe sahip aile ve yakınları ile etkili iletişim kurar. Sağlık ekibi, diğer disiplinler ve mesleki örgütlerle ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
6 | Mesleki yabancı dilini kullanarak uluslararası literatürü takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
7 | Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerilerinin yanı sıra sosyal, kültürel ve entelektüel yönünü geliştirir. | X | |||||
8 | Ebelik bakımını kültürel özelliklere, etik ilkelere, kalite yönetimine ve yasalara uygun gerçekleştirir. | X | |||||
9 | Ebelik ile ilgili bilimsel araştırmalarda sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |