Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aktif Yaşlanma | YBP 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜLBAŞAK DİKTAŞ YERLİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciler aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt edeceklerdir. |
Dersin İçeriği | Aktif yaşlanmaya giriş, Yaşlı toplumlarda yaşlanmanın algılanması, Basarılı yaşlanmanın kavramları, Başarlı yaşlanmanın öznel ve nesnel yanları, Yaşlılık dönemindeki yaşam tarzı, Başarlı yaşlanmanın modelleri, Başarlı yaşlanmayı kavramak ve ölçmek, Başarlı yaşlanmaya doğru hazırlık ve sorunlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aktif yaşlanma ile ilgili temel kavramları ayırt etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın etkenlerini tanımak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Aktif ve başarılı yaşlanmanın öznel ve nesnel yanları ayırt etmek. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Aktif ve başarılı yaşlanmada ulusal ve uluslararası sorunları ayırt etmek. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Yaşlı toplumlarda yaşlanmanın algılanması | |
3 | Basarılı yaşlanmanın kavramları (sağlık, ekonomi kaynağı ve sosyal ilişkiler) | |
4 | Basarılı yaşlanmanın kavramları (sağlık, ekonomi kaynağı ve sosyal ilişkiler) | |
5 | Başarlı yaşlanmanın öznel yanları | |
6 | Başarlı yaşlanmanın nesnel yanları | |
7 | Yaşlılık dönemindeki yaşam tarzını tartışmak | |
8 | Başarlı yaşlanmanın modelleri …Uluslararası veya Türkiye’deki örneklerden | |
9 | Yaşlılık dönemindeki yaşam tarzını tartışmak | |
10 | Yıl içi sınav | |
11 | Başarlı yaşlanmayı kavramak ve ölçmek | |
12 | Başarlı yaşlanmaya doğru hazırlık ve sorunlar (1) …. birey tarafından | |
13 | Başarlı yaşlanmaya doğru hazırlık ve sorunlar (2) …. toplum tarafından | |
14 | Ödev sunumları, tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Gerontology; Robert C. Atchley, Amanda S. Barusch 2. The Secret of Successful Aging; Shigeri Yamamoto 3. 2030 yılı, Olağanüstü Yaşlanmış Gelecek; Hiroko Akiyama ve diğeri |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
3. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |