Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kontakt Lens | OPT 110 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MURAT TEPEÇINAR |
Dersi Verenler | ŞULE BAHADIR COŞKUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Kontakt lens hakkında gerekli her bilginin öğrenciye aktarılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders kontakt lenslerin tiplerinden, materyallerinden, parametrelerinden ve tasarımlarından bahsedildikten sonra, özel durumlarla ilgili olanlar ele alınmıstır. Bu durumlar, Afakî (göz merceginin yoklugu), Presbiyopi ve pediatrik (bebeklik çagı ile ilgili) kontakt lensleri ve özel amaçlar için kullanılan prostetik kontakt lensleri içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kontak lensler hakkında bilgi sahibidirler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kontakt lens; temel terminoloji | |
2 | Yumusak kontakt lens materyalleri | |
3 | Gaz geçirgen sert lens materyalleri | |
4 | Yumusak kontakt lenslerin tasarımları | |
5 | GAZ geçirgen SERT lenslerin TASARIMLARI | |
6 | Renkli kontakt lensler | |
7 | Prostetik kontakt lensler | |
8 | Torik kontakt lenslerin tipleri ve tasarımları | |
9 | Presbiyopi için olan lenslerim tipleri ve tasarımları | |
10 | Arasınav | |
11 | Afakinin tarifi, bununla ilgili lenslerin özellikleri ve tasarımları | |
12 | Keratokonusun tanımı, verilen kontakt lenslerin özellikleri ve tasarımı | |
13 | Ultraviyole blokajlı lenslerin özellikleri, avantajları | |
14 | Kontakt lens bakım sistemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kontakt lens Prof. Dr. Güzin iskeleli İstanbul üniversitesi, cerrahpasa tıp fakültesi Prof. Dr. Ayfer kanpolat Ankara üniversitesi Doç. Dr. Esin fırat Ankara sb. Ulucanlar egitim hastanesi Doç. Dr. İzzet can Atatürk egitim ve arastırma hastanesi ıı. Göz klinigi Doç. Dr. Ebru toker Marmara üniversitesi Doç. Dr. Tomris sengör Fatih sultan mehmet egitim ve arastırma hastanesi Uz. Dr. Banu cosar Haydarpasa numune egitim ve arastırma hastanesi Op. Dr. Hilmi or Göz hastalıkları uzmanı Uz. Dr. Canan gürdal Atatürk egitim ve arastırma hastanesi ıı. Göz klinigi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Optisyenlik alanındaki temel ilkeleri teorik ve uygulama alanında kullanabilecek seviyede bilgi sahibi olur. | X | |||||
2 | Alanında verilen görevleri gerekli inisiyatifleri alarak bağımsız bir şekilde yürütür. | X | |||||
3 | Hastaları özenle karşılayarak, ona uygun optik gereçlerin sunumunu yapar. | X | |||||
4 | Optisyenlik alanında sahip olduğu bilgileri kullanarak reçete bilgilerini yorumlar. | X | |||||
5 | Mesleki yazılımlar ile amaca uygun diğer yazılım ve otomasyon sistemlerini kullanır. | X | |||||
6 | Reçete bilgilerinin içerdiği optik gereçleri amaca uygun, etik kurallara riayet ederek hazırlar. | X | |||||
7 | Gerekli gördüğünde alanındaki yanlışlıkların düzeltilmesi için ilgililere başvurur. | X | |||||
8 | İlgililerin isteği üzerine gerekli bilgilerin paylaşımını şeffaf bir şekilde gerçekleştirir. | X | |||||
9 | - Optisyenlik alanındaki yasal mevzuatın takibini yapar, ilgili mevzuatın güncel formatına uygun olarak kendini yeniler. | X | |||||
10 | İlgili mevzuatın maddelerine riayet ederek, optik müessesesi açmaya hak kazanır . | X | |||||
11 | Herhangi bir optik müessesesinde mesul müdür olmaya hak kazanır. | X | |||||
12 | Sağlık teknikerine uygun bilişsel ve davranışsal muhakeme yeteneğine sahip olur. | X | |||||
13 | Toplumun genel ahlak kurallarına uyarak, iş becerilerini toplumun yararı için azami şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Temel iş güvenliği eğitimine uygun olarak mesleğindeki riskleri ve bu riskleri bertaraf etme yollarını bilir. | X | |||||
15 | Disiplinler arası çalışmalarda uygun yöntemleri seçer ve uygular. | X | |||||
16 | Kendi sağlığını ve toplum sağlığını korumadaki bilincini en üst seviyede tutar. | X | |||||
17 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 82 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |