Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seçmeli Staj (Nükleer Tıp) TIP 413 4 20 + 10 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi HURİ TİLLA İLÇE
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HURİ TİLLA İLÇE, Dr.Öğr.Üyesi ESRA ÇİFTÇİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Temel Nükleer Tıp Fiziği,

Nükleer Tıp’ta kullanılan cihazların çalışma mekanizması ve kullanım alanları,

Nükleer Tıp’ta kullanılan radyofarmasötikler,

Nükleer Tıp’ta tanı ve tedavide kullanılan yöntemlere yönelik teorik bilgi ve pratik uygulamaları öğretmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nükleer Tıp Sıcak Oda Uygulamalarını bilir Anlatım, Sınav, Sözlü Sınav,
2 Tanı ve tedavide kullanılan Radyoaktif ışın tiplerini bilir. Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
3 Radyasyonun biyolojik etkilerini, radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunmayı öğrenir Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
4 Hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılan Nükleer Tıp protokollerini öğrenir, sonuçların raporlanması hakkında bilgi sahibi olur Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
5 Radyonüklidlerle yapılan tedavi uygulamalarını öğrenir. Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
6 Hasta, hasta yakınları ve meslektaşları ile ilişkilerinde empati geliştirip dürüst ve güvenilir bir ilişki kurar Anlatım, Sözlü Sınav, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 1. Radyoaktif maddelerle çalışma temel prensipleri
2 2. Nükleer Tıp uygulamaları
3 3. Nükleer Tıp yöntemlerinin en etkin şekilde kullanılabileceği hastalıklar ve yorumlama
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1.      Diagnostic Nuclear Medicine  Editör: Christian Schipers, ISBN:3-540-42309-5

2.      The Requisites Nuclear Medicine Harvey Zıessman HA. O’Malley JP, Thrall JH. 4 th Ed. Philadelphia; Saunders. 2014

3.      Klinik Uygulamada Nükleer Tıp, Dr. Taner ERSELCAN, Dr. Feyzi TAMGAÇ 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. X
2 Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. X
3 Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler
4 Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar
5 Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir
6 Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir
7 Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir
8 Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur X
9 Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur
10 Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11 Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir.
12 Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir
13 Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir
14 Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur.
15 Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar
16 Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir
17 Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir
18 Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar.
19 Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır
20 Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21 Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22 Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır
23 İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar
24 İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar
25 İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26 Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular
27 Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir X
28 Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular X
29 Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır
30 Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir
31 Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir X
32 Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)