Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Göz Hastalıkları | TIP 510 | 5 | 37 + 31 | 4 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NİLGÜN ÖZKAN AKSOY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜRSOY ALAGÖZ, Doç.Dr. NİLGÜN ÖZKAN AKSOY, Prof.Dr. ERKAN ÇELİK, Doç.Dr. İSA YUVACI, Doç.Dr. BURÇİN ÇAKIR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | STAJIN AMACI: Staj sonunda; pratisyen hekim olarak birinci basamakta karşılaşacağı ve sık görülen göz hastalıklarını tanımasını sağlamak, tedavisini bilip, acil durumda gerekli ön işlemleri yaparak uzmana yönlendirebilecek bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır. STAJIN HEDEFLERİ: · Direkt/indirekt ışık refleksi, göz hareketleri, açma/kapama testi, konfrontasyon, uzak-yakın eşelle görme ölçme, renk görme, relatif afferent pupil defekti, kırmızı refle testi, direkt oftalmoskopi muayenesini yapmak. · Akut ve kronik görme kaybı, kırma kusurları, çift görme, lökokori, göz sulanması tanısını koymak · Akut ve kronik görme kaybını değerlendirmek ve sistemik hastalıklarla bağlantısını incemek · Akut ve kronik görme kaybı nedenlerine yönelik müdahaleyi planlamak (ilk girişim ve sevk, veya sevk gibi). · Mekanik ve kimyasal göz yaralanmalarında gerekli ilk girişimi yapmak. · Kırmızı göz sebeplerini bilmek ve acil şartlarda yapılması gereken müdahaleyi yapmak (ilk girişim ve sevk, veya sevk gibi) · Sık görülen göz içi ve göz dışı tümörleri tanımak. · Erken çocukluk döneminde kırma kusurlarının ve göz kaymasının neden olabileceği sorunlara yönelik önlem almak ve göz tembelliğinin önemini ve tedavisini kavramak. · Yüksek risk taşıyan prematüre bebeklerde gelişebilecek göz problemlerini bilmek ve buna yönelik önlem almak. |
Dersin İçeriği | Göz anatomisi · Orbita hastalıkları · Göz Kapağı Hastalıkları · Konjonktiva Hastalıkları · Sklera Hastalıkları · Kornea-oküler yüzey hastalıkları ve tedavisi · Şaşılık ve pediatrik oftalmoloji · Kırma kusurları ve düzeltilmesi · Lens Hastalıkları ve Katarakt · Glokom · Lakrimal sistem hastalıkları · Nöro-oftalmoloji · Retina hastalıkları (vasküler, Retina dekolmanı…) ve tedavisi · Vitreus hastalıkları ve tedavisi · Üvea Hatalıkları ve tedavisi · Macula Hastalıkları ve tedavisi · Sistemik Hastalıklar ve Göz tutulumu · Oküler onkoloji · Kırmızı göz tanı, yaklaşım ve tedavi · Göz travmaları, kimyasal yaralanmalar Göz acilleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | • Akut görme kaybı yapan nedenler hakkında bilgi sahibi olmak ve hastayı bir uzmana yönlendirebilmek | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | • Kronik görme kaybı yapan nedenler hakkında bilgi sahibi olmak ve hastayı bir uzmana yönlendirebilmek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | • Çift görme ve şaşılık tanısını koyabilmek, tedavi hakkında bilgi sahibi olup ve hastayı bir uzmana yönlendirebilmek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | • Mekanik ve kimyasal göz yaralanmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli ön girişimleri acil şartlarında yaparak hastayı bir uzmana yönlendirebilmek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | • Kırma kusurları konusunda bilgi sahibi olmak ve hastayı bir uzmana yönlendirebilmek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
6 | • Kırmızı göz sebepleri hakkında bilgi sahibi olmak ve gerekli ön girişimleri yaparak hastayı bir uzmana yönlendirebilmek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
7 | • Lökokori yapan nedenler hakkında bilgi sahibi olmak ve hastayı bir uzmana yönlendirebilmek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
8 | • Göz yaşarması ve kapak şekil bozuklukları hakkında bilgi sahibi olmak ve hastayı bir uzmana yönlendirebilmek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
9 | • Prematür retinopatisi hakkında bilgi sahibi olmak ve hastayı bir uzmana yönlendirebilmek | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ANATOMİSİ-MUAYENE, GÖZ FİZYOLOJİSİ-GÖRME YOLLARI, KONJONKTİVA, LAKRİMAL SİSTEM, GÖZ KAPAĞI, SKLERA,KORNEA VE OKULER YÜZEY, LENS (KATARAKT) ve ORBİTA HASTALIKLARI, OKULER MOTİLİTE BOZUKLUKLARI VE ŞAŞILIK | |
2 | OKULER ONKOLOJİ,GLOKOM,NÖROOFTALMOLOJİ, REFRAKSİYON,RETİNA DEKOLMANI,KIRMIZI GÖZ,ÜVEA,MAKULA,VİTREUS,RETİNA VASKÜLER HASTALIKLARI, GÖZ ACİLLERİ, SİSTEMİK HASTALIKLARDA GÖZ TUTULUMU | |
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS bilgi sisteminde dokumanlarda dersler yüklenmiştir. |
Ders Kaynakları | American Academy, Yanoff, Temel Göz Hastalıkları, Kanski, Ophthalmology up to date .... ders kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | ||||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | ||||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | ||||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|