Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kardiyoloji | TIP 607 | 6 | 0 + 80 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN GÜNDÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN GÜNDÜZ, Prof.Dr. MEHMET BÜLENT VATAN, Prof.Dr. HARUN KILIÇ, Doç.Dr. MUHAMMED NECATİ MURAT AKSOY, Prof.Dr. MUSTAFA TARIK AĞAÇ, Prof.Dr. ERSAN TATLI, Doç.Dr. İBRAHİM KOCAYİĞİT, |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Harun Kılıç, Prof. Dr. Ersan Tatlı, Doç. Dr. M. Akif Çakar, Doç. Dr. M. Tarık Ağaç, Yard. Doç. Dr. M. Bülent Vatan, Yard. Doç: Dr. Murat Aksoy |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Staj programı klinikte, yoğun bakım ünitesinde, koroner anjiyografi ve hemodinami ünitesinde, ekokardiyografi/holter laboratuarında ve poliklinik ortamında hasta değerlendirme, hastaya ait veri ve bilgilerin toplanması ve bunların yorumlanması ile birlikte hastanın tedavisinin yönetimi dahil tüm invazif ve noninvazif uygulamaları içermektedir. |
Dersin İçeriği | 1.Akut ve kronik kalp yetersizliği tanı ve tedavi 2. EKG eğitimi ve değerlendirme 3. Kardiyak Aritmilere yaklaşım 4. Akut koroner sendromlar tanı ve tedavi yaklaşımı 5-Göğüs ağrısı ayırıcı tanı 6-Kalp kapak hastalıkları tanı ve tedavi yaklaşımı 7-Hipertansiyona yaklaşım ve hipertansif kriz 8-Hiperlipidemi yaklaşımı 9- kardiyolojide sık karşılaşılan soru ve sorunların gözden geçirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | EKG okuma ve yorumlamayı öğrenme | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sözlü Sınav, |
2 | Akciğer Grafisi okuma ve yorumlama | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
3 | Temel Yaşam Desteği algoritmasını öğrenme ve uygulayabilme | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
4 | Koroner Yoğun Bakım hasta takibi | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
5 | Göğüs ağrısı ayırıcı tanısı | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
6 | Dispne ayırıcı tanısı | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
7 | Akut koroner sendrom tanısı ve tedavisi | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
8 | Aritmi tanısı ve tedavisi | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
9 | Kalp ve Damar hastalıklarından primer ve sekonder korunma tedavileri | Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kardiyovasküler sistem muayenesi, EKG okuma yorumlama, Kalp yetmezliği, | |
2 | Kalp ritim bozuklukları, Akut koroner sendromlar, kardiyovasküler resüstasyon | |
3 | ||
4 | ||
5 | ||
6 | ||
7 | ||
8 | ||
9 | ||
10 | ||
11 | ||
12 | ||
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Braunwald's Heart Disease A textbook of Cardiovascular Medicine 2018 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sağlık Hizmeti- Edindiği bilgi, beceri ve tutumları sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | X | |||||
2 | Sağlık Hizmeti- Hastaya biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
3 | Sağlık Hizmeti- Birey ve toplum sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler | X | |||||
4 | Sağlık Hizmeti- Sağlığın sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde çalışmaları yapar | X | |||||
5 | Sağlık Hizmeti- Toplum bireylerine, hastalara ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir | X | |||||
6 | Sağlık Hizmeti- Korunma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir | X | |||||
7 | Sağlık Hizmeti- Girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir | X | |||||
8 | Sağlık Hizmeti- Hasta ve çalışan güvenliğini göz önünde bulundurur | X | |||||
9 | Sağlık Hizmeti- Sağlığa etki eden fiziksel ve sosyoekonomik şartlar ile bireysel özellik ve davranışları göz önünde bulundurur | X | |||||
10 | Etik ve Mesleki İlkeler- İyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | X | |||||
11 | Etik ve Mesleki İlkeler- Etik ve yasal ilkeler çerçevesinde görevini yerine getirir. | X | |||||
12 | Etik ve Mesleki İlkeler- Nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlılık gösterir | X | |||||
13 | Etik ve Mesleki İlkeler- Mesleki performansını değerlendirir | X | |||||
14 | Sağlık Savunucusu- Sosyal yükümlülüklerini dikkate alarak sağlık hizmetini geliştirmeyi savunur. | X | |||||
15 | Sağlık Savunucusu- Sağlık hizmetinin tüm bileşenleri ile işbirliği yapar | X | |||||
16 | Sağlık Savunucusu- Birey ve toplum sağlık göstergelerini değerlendirir | X | |||||
17 | Sağlık Savunucusu- Kendi sağlığını korumaya önem verir | X | |||||
18 | Lider- Sağlık ekibi içinde liderlik yapar. | X | |||||
19 | Lider- Sağlık hizmetlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır | X | |||||
20 | Ekip- Sağlık ekibi içinde farklı ekip rollerini üstlenir. | X | |||||
21 | Ekip- Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | X | |||||
22 | Ekip- Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır | X | |||||
23 | İletişim- Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurar | X | |||||
24 | İletişim- Farklı sosyokültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar | X | |||||
25 | İletişim- Tanı, tedavi, takipte hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | X | |||||
26 | Bilimsel Yaklaşım- Gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar ve uygular | X | |||||
27 | Bilimsel Yaklaşım- Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve değerlendirir | X | |||||
28 | Bilimsel Yaklaşım- Kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular | X | |||||
29 | Bilimsel Yaklaşım- Bilişim teknolojilerini kullanır | X | |||||
30 | Yaşam Boyu Öğrenme- Kariyer gelişimini etkili olarak yönetir | X | |||||
31 | Yaşam Boyu Öğrenme- Yeni bilgileri edinme ve yaşam boyu değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir | X | |||||
32 | Yaşam Boyu Öğrenme- Doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|