Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Solıd Modelıng Technıques | CMM 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET FIRAT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Katı Modelleme ürün tasarımı, bilgisayar destekli üretim, elektronik örnekleme,uzaktan robot programlama, ve hareket planlama gibi çeşitli mühendislik uygulamalarının hızla gelişen araştırma ve gelişme alanlarının merkezini teşkil etmektedir. Tüm bu uygulamalar katı fiziksel nesnenin şekillerinin temsilini gerektirir ve onların üzerindeki bu temsiller ve temel işlemler katı modelleme tarafından sağlanır. |
Dersin İçeriği | Katı modellemenin tarihsel perspektifi, katı modellemeye yaklaşımlar, temel şekiller ve işlemler, CSG ve Sınırsal Temsil, Radyal-kenar temsili, Sınır temsilinde Boolean işlemleri, Eğrisel kenarlar ve yüzeylerin temsili, Yüzey kesişimler: eğri kesişimler, Özel yüzey kesişimler, yüzey-yüzey kesişimler, Temel geometrik modelleme Araçları ve görünür yüzey algoritmaları gibi konuları içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Katı Modelemenin tanımını yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
2 | Katı Modelleme yaklaşımlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
3 | Operatorleri ve Temel geometrileri bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
4 | CSG Tanımlama yötemini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
5 | Sınır Tanımlama yöntemini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
6 | Sınır tanımlamalı katı modellerin geçerlilik ilkelerini bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
7 | Manifold olmayan katıları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
8 | Radyal Kenar Tanımlama Yöntemini Bilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
9 | Sınırsal Kenar Tanımlamada Boolean Operatorlari Bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
10 | Eğrisel Kenar ve eğrilerin tanımlamasını yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
11 | Kesişim algoritmlarını bilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | A Brief Historical Perspective of Solid Modeling | |
2 | Approaches to Geometric Modeling | |
3 | Conceptual Operations and Primitives | |
4 | CSG and Boundary Representations | |
5 | Topological Validity of B-rep Solids | |
6 | Non-manifold Solids: Radial Edge Structure | |
7 | Boolean Operations on Boundary Representation | |
8 | Representation of Curved Edges and Faces | |
9 | Surface Intersections: Curve Intersections | |
10 | Midterm Exam | |
11 | Special Surface Intersections | |
12 | Surface-Surface Intersections | |
13 | Basic Geometric Modeling Tools | |
14 | Visible Surface Algorithms |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hoffmann C.M., Geometric And Solid Modeling, Springer |
Ders Kaynakları | Agoston M.K., Computer graphics & geometric modeling, Springer |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | ||||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 7 | 3 | 21 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |