Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Devlet Borçlarının Analizi | MLY 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GONCA GÜNGÖR GÖKSU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah Göv |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İç ve dış borçlar kavramı, nedenleri, borçların boyutları, borç yönetiminin başarı ilkeleri, iç ve dış borçlanmanın etkileri, Türkiyede iç ve dış borçların gelişimi ve sorunlarını analiz etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders boyunca devlet borçlarının günümüzün ekonomik ve toplumsal hayatında ne gibi etkilerinin olduğu, devlet borçlarının önemi, gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerde devlet borçlarının önemi ele alınarak ileri düzey değerlendirmeler yapılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Devlet borçlarının temel özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Devlet borçlarını sınıflandırır | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | İç ve dış borçlanma yöntemlerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | Borç yönetimi ve sorunlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
5 | Borçlanmanın ekonomik ve mali etkilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
6 | Kamu borçlanmasının nedenlerini ve sorunlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Türkiye´nin devlet borçlarının gelişimini değerlendirir ve temel sorunlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Devlet borçlarının genel özellikleri açısından analizi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
2 | Türkiye´de Devlet borçlarının sınıflandırılarak değerlendirilmesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
3 | Türkiyede iç borçlanma yöntemleri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
4 | Türkiyede dış borçlanma yöntemleri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
5 | Yatırım ve tasarruf sorunu ve borçlanma | Kitaplardaki ilgili bölümler |
6 | Büyüme ve gelişme ile ilgili problemler ve borçlanma | Kitaplardaki ilgili bölümler |
7 | Türkiye´de iç borçların gelişimi ve değerlendirilmesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
8 | Türkiye´de dış borçların gelişimi ve değerlendirilmesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
9 | Vize sınavı | Kitaplardaki ilgili bölümler |
10 | Türkiye´de devlet borçlarının ekonomik etkileri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
11 | Dünya borç krizi ve nedenleri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
12 | Gelişmekte olan ülkelerde kamu borçlanması ve sorunları | Kitaplardaki ilgili bölümler |
13 | Türkiyenin borç yükü ve değerlendirilmesi | Kitaplardaki ilgili bölümler |
14 | Kamu borç yönetimi ve etkileri | Kitaplardaki ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | ULUSOY, AHMET (2009), Devlet Borçlanması, Trabzon |
Ders Kaynakları | 1.Eker A., (1994), Devlet Borçları, Ankara, Takav Matbaası 2. Yaşa M., (1981), Devlet Borçları, İstanbul, Has Kurtulmuş Matbaası |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |