Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce Öğretmeni Yetiştirmede Çağdaş Yaklaşımlar | ELT 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ELİF BOZYİĞİT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CİHAT ATAR, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Merve SAVAŞÇI |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu ders yabancı dil öğretmeni yetiştirmede ve öğretmenlerin profesyonel hayatlarının şekillenmesinde teorik ve pratik bilgiler ışığında gerekli olan çağdaş yaklaşımlar sunmayı amaçlamaktadır |
Dersin İçeriği | Yabancı dil öğretmenlerinin eğitim-öğretim hayatı içerisinde yaşadıkları zorlukların eleştirel bir gözle analiz edilmesi ve hem teorik hem de pratik çözüm önerilerinin sunulması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar. | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Yansıtıcı öğretim (reflective teaching) becerisini geliştirir. | Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, Ödev, Sınav, |
3 | Öğretmen eğitiminde yeni ve faydalı yaklaşımları öğrenir. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
4 | Yeni yaklaşımları eylem araştırması (action research) yaparak uygular, gözlem yapar, test eder, ve sonuçları yorumlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Proje / Tasarım, Sınav, Ödev, |
5 | Meslektaşları ile beraber çalışma yeteneğini geliştirir. | Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meeting and Introduction | |
2 | Language Teacher Education | Crandall, J. (2000) Language teacher education (pages 1-12) |
3 | Appraches to Language Teacher Education and Theories of Language Teaching | Roberts, J. (1998). Chapter 1 Theories of learning (pages: 11-47) & Richards, J. C. Theories of teaching in language teaching. |
4 | Reflection on Teaching | Roberts, J. (1998). Chapter 1 Theories of learning (pages: 48-61) |
5 | Teacher Research for Professional Development | Atay, D. (2008). Teacher research for professional development. & Taylor, E. (2002). Research in your own classroom. |
6 | Factors Affecting Participation in Professional Development | Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in professional learning activities |
7 | Teachers Engaging in Action Research | Choeda, C. & Dukpa, P. (2018). A guide to action research. |
8 | Effective components of in-service teacher training | Omar, C. M. Z. C. (2014). The need for in-service training for teachers and its effectiveness in schools |
9 | Vize | |
10 | The Nature of Teacher Education | Richards, J. C. & Nunan (1994). Chapters 1, 3 |
11 | CA for SLA, CA for L2 Teacher Training | Wong, J. & Waring, H. Z. (2010). Chapter 1 Interactional practices and the teaching of conversation. & Sert, O. (2019). Classroom Interaction and Language Teacher Education. In S. Walsh and S. Mann (Ed.). |
12 | Action Research Presentations | |
13 | Action Research Presentations | |
14 | Wrap-up, Suggestions and Recommendations |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Course Pack including the most recent articles related to Teacher Professional Development |
Ders Kaynakları | 1. Roberts, J. (1998). Language Teacher Education. London: Arnold Publishing 2. Richards, J. C. (1998). Beyond Training. Cambridge: CUP 3. Bailey, K. M., Curtis, A. & Nunan, D. (2001). Pursuing Professional Development. Boston: Heinle & Heinle. 4. Kwakman, K. (2003). Factors affecting teachers’ participation in Professional activities. Teaching and Teacher Education, 19, 149-170. 5. Staniforth, D. & Harland, T. (2003). Reflection on practice: Collaborative action research for new academics. Educational Action Research, 11(1), 79-92. 6. Peters, J. (2004). Teachers engaging in action research: Challenging some assumptions. Educational Action Research, 12(4), 535-556. 7. Seedhouse, P. (2004). The Interactional Architecture of the Language Classroom: A Conversation Analysis Perspective. Malden, MA: Blackwell. 8. Richards, J. C. (2005). Professional Development for Language Teachers. 9. Courtney, J. (2007). What are effective components of in-service teacher training? Journal of In-service Education, 33(3), 321-339. 10. Atay, D. (2008). Teacher research for Professional development. ELT Journal. 11. Walsh, S. (2011). Exploring Classroom Discourse Language in Action. Oxon: Routledge. 12. Sert, O. (2019). Classroom Interaction and Language Teacher Education. In S. Walsh and S. Mann (Eds) The Routledge Handbook of English Language Teacher Education. London: Routledge, 216-238. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce Öğretmenliği alanında detaylı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki son yenilikleri kavrar ve tanır. | X | |||||
3 | Edindiği bilgilerin sınıf ortamında nasıl kulanılması gerektiğini bilir. | X | |||||
4 | İngilizce Öğretmenliği alanındaki literatürü tarar ve bilgiye ulaşma yolunu kavrar. | X | |||||
5 | Alanınyla ilgili yeni öneriler sunar ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapar. | X | |||||
6 | Araştırma yöntem ve tekniklerini kavrar ve yapacağı çalışmalarda bunlardan yararlanır. | X | |||||
7 | İngilizce Öğretmenliği alanında pratik ve teorik bilgilerin sentezi konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
8 | İngilizce Öğretmenliği´ndeki ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve yöntemlerini kavrar. | X | |||||
9 | Dilin temel yapısının ve edinimsel boyutunun öğretimdeki yerini sentezler. | X | |||||
10 | Eleştirel düşünme becerisiyle dil öğretimi literatüründeki eksikleri bilir ve gidermek üzere çalışmalar yapar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerler temelinde gerçekleştirir. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kullanabilme yetisini edinmek ve bu bilgiler senteziyle yeni işlevsel bilgiler oluşturur. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tutum içinde, İngilizce öğretimine ilişkin kişisel ve mesleki gelişim hedefleri belirlemek, fırsatlar kollamak ve mesleki gelişime yönelik araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir. | X | |||||
14 | Anadil ile yabancı dili dilbilgisel, dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdeler; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerini kazanır. | ||||||
15 | Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunular yapabilme becerilerinin kazandırılır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Sözlü Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |