Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye’Nin Sorunları ve Felsefe | FEL 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türkiyede çeşitli alanlarda ortaya çıkan sorunların felsefece irdelenmesi gerekliliğini ve felsefenin bu alanlarda etkinliğini göstermek |
Dersin İçeriği | Türkiye´nin kültürel, sosyal, siyasal ve ekonomik sorunlarının felsefi analizi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk düşüncesindeki güncel sorunların tespit edilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, |
2 | Güncel sorunların felsefi olarak tartışılması. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
3 | Güncel sorunlara çözüm önerileri getirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Din, bilim, politika ve felsefe ilişkisinin tartışılması. | Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
5 | Eğitim, sağlık ve çevre sorunlarının tartışılması ve değerlendirilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
6 | Haklar ve özgürlüklerin tartışılması. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çatışan Medeniyet, Bölünük Kimlik | |
2 | Batılı ve Türk Olmak Medeniyet Tartışması ve Türkiyelilik | |
3 | Medeniyetler Çatışmasından Medeniyetler İttifakına ve Türkiye | |
4 | Din, Bilim, Politika ve Felsefe | |
5 | Politika ve Ahlak | |
6 | Yerel ve Küresel Sorunlar | |
7 | Küresel Bir Sorun Olarak Küreselleşme | |
8 | Yerel Sorunlar | |
9 | Eğitim Sorunları | |
10 | Sağlık Sorunları | |
11 | Çevre Sorunları | |
12 | Haklar ve Özgürlükler | |
13 | Haklar ve Özgürlükler | |
14 | Haklar ve Özgürlükler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders ile ilgili makaleler |
Ders Kaynakları | 1. ABEL, O; ARKOUN, M; Avrupada Etik, Din ve Laiklik Çev. Sosi Dolanoğlu, Serra Yılmaz, Metis Yayınları, İstanbul 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |