Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Siyer ve Meğâzî Kaynakları | ITS 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LEVENT ÖZTÜRK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Hz. Peygamber dönemiyle ilgili çalışmalarda kullanılması gereken kaynak eserler, bu eserlerin özellikleri ve kaynaklık değeri hakkında bilgi edinmek |
Dersin İçeriği | Siyer ve Meğâzî Çalışmalarında Kullanılan Kaynaklar, Kaynaklık Değerleri, Kaynakların Tasnifi ve Siyer Araştırmalarında Takip Edilmesi Gereken Yöntemler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Siyer ve Meğâzî ilminin tarihsel gelişimini anlatır. | Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, Performans Görevi, |
2 | İlk siyer müelliflerini ve metotlarını hatırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Siyer ve Meğâzî kaynaklarını tanır. | Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Siyer ve Meğâzî kaynakları dışında yer alan siyer rivayetlerini analiz eder. | Grup Çalışması, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
5 | Siyer ve Meğâzî kaynaklarını listeler. | Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav, Performans Görevi, |
6 | Siyer ve Meğâzî kaynaklarında yer alan rivayetleri kritik eder. | Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyer ve Meğâzî İlminin Ortaya Çıkışı | |
2 | İlk Siyer Müellifleri ve Metotları | |
3 | Zührî | |
4 | Urve b. Zübeyr | |
5 | Musa b. Ukbe | |
6 | İbn İshak | |
7 | İbn Hişam | |
8 | Vakidî | |
9 | İbn Sad | |
10 | Belazurî | |
11 | İbn Hibbân | |
12 | Umumi Tarih Kitaplarında Siyer Rivayetleri | |
13 | Hadis Kitaplarında Siyer Rivayetleri | |
14 | Tefsir Kitaplarında Siyer Rivayetleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
[1] İbn Hişâm (1955), Sîre, Kahire. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; | X | |||||
8 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 30 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |