Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Manzum ve Mensur Metinlerin Sentaktik Analizi | YTE 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elmas Karakaş, Arş. Gör. Samet Çakmaker, Arş. Gör. E. Neşe Demirdeler, Arş. Gör. M. Mustafa Örücü |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Edebî metinlerin sentaktik açıdan çözümlenmesi. |
Dersin İçeriği | Bu derste, Yeni Türk Edebiyatının önemli edebi şahsiyetlerinin -Tevfik Fikret, Yahya Kemal, Ahmet Haşim, Behçet Necatigil gibi şairlerin- şiir metinleri ile A.Şinasi Hisar, A.H.Tanpınar gibi yazarların çeşitli edebi metinlerinin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Edebî metinlerin sentaktik açıdan çözümlenmesini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Edebi metinlerin sentaktik açıdan çözümlenmesini açıklar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Edebi metinleri sentaktik açıdan yorumlar. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
4 | Edebi metinleri sentaktik açıdan çözümler. | Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Edebî metinlerin sentaktik açıdan çözümlenmesi ile ilgili bilgisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Edebî metinlerin sentaktik açıdan çözümlenmesi ile ilgili hükme varır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sentaks ve Sentaktik Çözümleme Üzerine Yöntem Bilgisi | |
2 | Mevlananın Divan-ı Kebir adlı eserinden seçme metin örnekleri | |
3 | Tevfik Fikretin Rübâb-ı Şikeste adlı eserinden seçme metin örnekleri. | |
4 | Mehmet Akif Ersoyun Safahat adlı eserinden seçme metin örnekleri | |
5 | Hâmidin Makber adlı eserinden seçme metin örnekleri. | |
6 | Cenab Şahabeddinin Evrak-ı Eyyam eserinden seçme metin örnekleri. | |
7 | Mai ve Siyah (H.Ziya), Siyah İnciler( Mehmed Rauf) den seçme örnekler | |
8 | Yahya Kemalin Kendi Gök Kubbemiz adlı eserinden seçme metin örnekleri | |
9 | ARASINAV | |
10 | A.Haşimin Bütün Eserleri adlı kitabından seçme metin örnekleri | |
11 | Necip Fazılın Polemik adlı eserinden seçme metin örnekleri | |
12 | A.Ş.Hisarın Boğaziçi Yalıları adlı eserinden seçme metin örnekleri | |
13 | A.H.Tanpınar ın Beş Şehir adlı eserinden seçme metin örnekleri | |
14 | Behçet Necatigilin Bile/Yazdı adlı eserinden seçme metin örnekleri.Sezai Karakoçun Gün Doğmadan adlı eserinden seçme metin örnekleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Tevfik Fikret- Rübâb-ı Şikeste. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | ||||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | ||||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | ||||||
10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |