Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Batıda Tasavvuf Çalışmları | TSV 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Batıda yapılan tasavvuf çalışmalarını incelemek bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Batıda yapılan tasavvuf çalışmaları ve unsurları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Batıda Tasavvuf alanında yapılan çalışmaları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Yapılan çalışmaların tarihi akışını açıklar | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Performans Görevi, Sınav, |
3 | Bu çalışmaları örnekler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, Ödev, |
4 | Yapılan çalışmaları ayırt eder | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Performans Görevi, Sınav, |
5 | Çalışmaları derleyerek genellemelere ulaşır. Farklı bakış açılarına göre düzenler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | Ortaya çıkan unsurları değerlendirir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tasavvufa Dair Batı’da yapılan çalışmalara toplu bakış | |
2 | J. Spencer Trimingham: The Sufi Orders in Islam | |
3 | Louis Massignon: Essai sur Les Origines du lexique Technique de la Mystique Musulmane ve MEB. İslam Ansiklopedisi’ndeki Tasavvuf ve tarikatlarla ilgili maddeler | |
4 | Reynold A. Nicholson: The Mystics of Islam | |
5 | Arthur Arberry: An Introduction to the History of Sufism | |
6 | Annemarie Schimmel: Mystical Dimensions of Islam (İslam’ın Mistik Boyutları) | |
7 | Margaret Smith: Rabia the Mystic and their Fellow-Saints in Islam, Studies in early Mysticism in the near and Middle East, The Sufi Path of Love. | |
8 | İdris Şah: The way of Sufi | |
9 | Titus Burckhard: An Introduction to Sufism (İslam Tasavvuf Doktrinine Giriş) | |
10 | William Chittick: The Sufi Path of Knowledge | |
11 | Dr. Cevat Nurbahş: Sufism, Meaning, Knowledge and Unity | |
12 | Eva de Vitray-Meyerovitch: İslam’ın Güleryüzü, Mesnevî: Mutlağın Aranışı | |
13 | Bazı Makaleler: Fritz Meier, “Horasan ve Klâsik Tasavvufun Sonu”; Bernd Radtke, “18. Yüzyılda Tasavvuf: Geçici Bir Değerlendirme Denemesi” | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Derin, S., İngiliz Oryantalizmi ve Tasavvuf, Küre Yayınları, 2006. 2. Aşkar, M., Tasavvuf Tarihi Literatürü, Ankara, Kültür Bakanlığı, 2002. Tasavvuf; İlmi ve Akademik Araştırmalar Dergisi, Muhtelif Makaleler (2003-2006) Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak; Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak; Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak; Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak; Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak; Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak; İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek; Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili en az bir yayın yapmak; Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak; Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 15 | 30 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 313 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |