Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İş Güvenliği ve Denetimi | CSS 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Bünyamin Yasin Çakmak |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, işyerinde sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamının hazırlanması konusunda öğrencilere bilgi vermektir. |
Dersin İçeriği | İş güvenliğinin konusu, önemi, tarihi gelişimi, Sosyal tarafların yükümlülükleri, Tazminat davaları ve işverenin sorumluluğu, İş güvenliğinin denetimi Denetimde iş müfettişlerinin hak ve yükümlülükleri, Denetimin sonuçları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İş güvenliğinin amaç ve hedeflerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
2 | İş güvenliğinin tarih içindeki gelişimini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
3 | İş güvenliğinde sosyal tarafların yükümlülüklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
4 | İş güvenliğinde örgütlenmeyi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
5 | İş güvenliğinde yaptırımları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | İş güvenliği bilincinin nasıl oluşturulacağını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kavramı | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
2 | Dünyada İSG´nin Gelişimi | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
3 | Uluslararası Alanda İSG Mevzuatı ve Aktörleri | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
4 | Türkiye´de İSG´nin Gelişimi | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
5 | Türkiye´de İSG Mevuzatı ve Aktörleri | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
6 | 6331 Sayılı İŞ Sağlığı ve Güvenliği Kanunu Uygulaması | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği Kültürü | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
8 | İSG konularında İşverenin Yükümlülükleri ve Hakları | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
9 | İSG konularında İşverenin Yyükümlülükleri ve Hakları | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
10 | İSG konularında İşçinin Yükümlülükleri ve Hakları | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
11 | İşyerinde İş Sağlığı ve Güvenliği Birimi ve Görevleri | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
12 | Ortak Sağlık Birimi ve Uygulaması | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
14 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | Akpınar, T (2013), İş Sağlığı ve Güvenliği-Özdemir, C.S. (2013) İş Sağlığı ve Güvenliği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | ||||||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |