Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Para Ekonomisi | IKT 640 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT SEKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Bu ders aşağıdaki sorulara cevap bulmayı amaçlamaktadır: |
Dersin İçeriği | Bu ders döviz kuru belirlenemsi ve döviz kuru rejimlerini kapsamaktadır. Finansal küreselleşme ve iktisadi krizler de bu derste işlenmektedir. Tüm öğrenciler gerçek verileri kullanarak Eviews programıyla uygulama yapma fırsatını bulacaklardır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Para ile ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
2 | Uluslarararası finanstaki temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
3 | Açık ekonomiyi değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Öğrendiklerini Eviewste uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | Döviz kuru rejimlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
6 | İktisadi krizler hakkında açıklama yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
7 | Gerçek verilerle Eviews kullanarak analiz yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
8 | Paranın ekonomideki yerini tayin eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
9 | Eviews kullanarak açık ekonomide basit makroekonomik modeller yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi, |
10 | Dünya Bankası, IMF ve EU gibi bell başlıca uluslararası kurumları tanımlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Para Ekonomisinde Temel Kavram ve Konuları Gözden Geçirme | Sekmen (Ün. 1-3) |
2 | Uluslaraarası Finanstaki Bazı Temel Kavramları Gözden Geçirme | H-M (ün. 1-4) |
3 | Açık Ekonomiye Giriş | G-L(2006), Sekmen (ün. 4-7) |
4 | Açıkekonomi Makroekonomi | Hall-M(2000), Sekmen (ün. 8-12) |
5 | EViews´e Giriş: Eviews´te Verilerle Çalışma | Sekmen, Ders Notları |
6 | Uzun Dönemde Para, Faiz Oranları ve Döviz Kurları | KO (ün. 15) |
7 | Sabit Döviz Kurları ve Döviz Kuru Piyasasına Müdahale | KO (ün. 18) |
8 | Uluslararası Para Sistemleri: Tarihsel Bakış | KO (ün. 19), KS (ün. 8) |
9 | Eviews´te Verilerle Çalışma | Sekmen, Ders Notları |
10 | Döviz Kuru Rejimleri: Ölçüm, Tercih ve Sonuçlar | KS (ün. 1-7) |
11 | Finansal Globalizasyon: Fırsatlar ve Krizler | KO (ün. 21) |
12 | Eviewste Verilerle Çalışma | Sekmen, Ders Notları |
13 | Gelişmekte olan Ülkeler: Büyüme, Krizler ve Reform | KO (ün. 22), Gürak (1-8) |
14 | Gelişmekte olan ülkeler ve IMF / gelişmekte olan ülkelerde libralizasyon | Sekmen, Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1. Sekmen (2017), Para Teorisi Kavram, Kuram ve Modeller, Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |