Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Evsel ve Endüstriyel Atıksu Arıtma Tesisi Boyutlan | CEM 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BERNA KIRIL MERT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | : Farklı endüstriler ve evsel atıksular için atıksu arıtma tesislerinin kurulmasına yönelik olarak debi belirleme, atıksu karakterizasyonunu ortaya koyma, arıtılabilirlik çalışmalarını yapma, arıtma tesisini boyutlandırma ve tesis çizimlerine yönelik teorik ve uygulamalı bilgilerin verilmesidir. Ayrıca farklı endüstrilerin boyutlandırılması ile ilgili çalışmalar yapılacaktır. |
Dersin İçeriği | : Endüstriyel ve evsel atıksu arıtma tesisleri debilerinin belirlenmesi, atıksu karakteristiğinin belirlenmesi, deşarj kriterlerini sağlayacak atıksu arıtma tesisi akım şemasının belirlenmesi için arıtılabilirlik çalışmalarının yapılması, belirlenen atıksu arıtma tesisi akım şemalarının uygulanabilirlik yönünden incelenmesi, seçilen atıksu arıtma tesisi akım şemasına göre arıtma ünitelerinin boyutlandırılması, boyutlandırma kriterlerinin irdelenmesi, boyutlandırma verilerine bağlı olarak, hem ayrı ayrı her ünitedeki arıtma veriminin, hem de tüm sistemdeki arıtma veriminin belirlenmesi ve deşarj kriterleri ile karşılaştırılması ve arıtma tesisi maliyet hesabının ortaya konmasıdır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atıksu arıtma tesisi alternatif akım şemalarının belirlenmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Arıtma tesisi boyutlandırma | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Arıtma tesisi çizimlerinin yapılması | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Arıtma tesisi maliyetinin ortaya konması | Anlatım, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atıksu Arıtma Tesisi Debi Belirleme Çalışmaları | |
2 | Atıksu Arıtma Tesisi Karakterizasyon Çalışmalarının İçeriği | |
3 | Arıtılabilirlik Çalışmalarının İncelenmesi ve Yapılması-İlgili Makalelerin İncelenmesi | |
4 | Atıksu Arıtma Tesisi Akım Şemalarının Oluşturulması | |
5 | Atıksu Arıtma Tesisi Ünitelerinin Boyutlandırılması | |
6 | Atıksu Arıtma Tesisi Hidrolik Profilinin Çıkarılması | |
7 | Atıksu Arıtma Tesisi Maliyet Analizinin Çıkarılması | |
8 | Deri Edüstrisi Atıksuları Arıtma Tesisi Boyutlandırılması | |
9 | Zeytinyağı Endüstisi Atıksuları Arıtma Tesisi Boyutlandırılması | |
10 | Otomotiv Endüstrisi Atıksuları Arıtma Tesisi Boyutlandırılması | |
11 | Gıda Endüstrisi Atıksuları Arıtma Tesisi Boyutlandırılması | |
12 | Tekstil Endüstrisi Atıksuları Arıtma Tesisi Boyutlandırılması | |
13 | Proje Teslimi ve Projelerin Tartışılması | |
14 | Proje Teslimi ve Projelerin Tartışılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1-James W. PATTERSON, Industrial Wastewater Treatment Technology, Second Edition, 1985. 2-HILL, MG. Metcalf& Eddy, McGraw- Hill Book Co, 1991 3-Prof.Dr.KESTİOĞLU, K., Atıksuların Arıtımında Biyokimyasal Prosesler, Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayını, 2000. 4--Prof.Dr.KESTİOĞLU, K., Endüstriyel Atıksu Arıtma Tesisi Boyutlandırma Kriterleri, Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayını, 2001. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | X | |||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | ||||||
5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
6 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
7 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
9 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | X | |||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | X | |||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | ||||||
11 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Proje / Tasarım | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |