Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Boya ve Boyar Maddeler | KIM 547 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı boyalar ve boyar maddeler hakkında genel bilgi vermek, bazı boya ve boyar madde çeşitlerini öğretmek, boya ve boyar maddelerin yapılarıyla renkleri arasında ilişki kurma becerisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bölüm 1. Bölüm 2. Bölüm 3. Bölüm 4. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Boya ve boyar maddelerin tanıtılması | |
2 | Boya ve boyar madde çeşitleri | |
3 | Boya ve boyar maddelerin endüstriyel uygulamaları | |
4 | Boya ve boyar maddelerin endüstriyel uygulamaları | |
5 | Azo boyalar, yapıları, eldesi ve uygulama alanları | |
6 | Antrakinon boyalar, yapıları, eldesi ve uygulama alanları | |
7 | İndigo boyalar, yapıları, eldesi ve uygulama alanları | |
8 | Azomethin boyalar, yapıları, eldesi ve uygulama alanları | |
9 | Trifenil metan boyalar, yapıları, eldesi ve uygulama alanları | |
10 | Poliolefin boyalar, yapıları, eldesi ve uygulama alanları | |
11 | Nitro boyalar, yapıları, eldesi ve uygulama alanları | |
12 | Mordan boyalar, yapıları, eldesi ve uygulama alanları | |
13 | Ftalosiyanin boyalar, yapıları, eldesi ve uygulama alanları | |
14 | Pigmentler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Lubs, Herbert August, The chemistry of synthetic dyes and pigments. Amerikan Neriyat, New York, 1955. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yüksek lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte, bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, yorumlama ve uygulama yaparak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak deneysel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, edinilen bilgileri bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır. | ||||||
3 | Alanındaki bir problemi bağımsız olarak kurgulayıp deneysel çözüm yöntemi geliştirir ve sonuçları değerlendirerek gerektiğinde ileri derecedeki araştırmalara uygular. | ||||||
4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve ileri derecede gerçekleştirdiği kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili konularda ileri derecede strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek uygular. | ||||||
7 | En az bir yabancı dilde iyi derecede sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahiptir. (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B2) | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve yeni problem çözme yöntemleri geliştirir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uluslar arası alanda duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilir ve denetleyebilir. | ||||||
10 | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası ileri derecedeki çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|