Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat Tarihi II | ADE 208 | 4 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Dudu UYSAL |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Alman Edebiyatı tarihini öğrencilere kazandırmak |
Dersin İçeriği | Biedermeier und Vormärz döneminden başlayarak Romantik ve Naturalizm dönemlerini de kapsayacak şekilde Alman edebiyat tarihine özgü akımlar ve eserlerin incelenmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alman Edebiyat tarihini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
2 | Alman edebiyatına özgü akımları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
3 | Edebiyat akımları ile birlikte o döneme özgü düşünce akımlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, |
4 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi betimler. | Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Edebiyat akımları ile düşünce akımları arasındaki ilişkiyi tartışır. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
6 | Alman edebiyat tarihini nedenleri ve sonuçları ile değerlendirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Charakteristische Merkmale von Biedermeier und Vormärz | |
2 | Geschichtlicher und philosophischer Hintergrund | |
3 | Themen und der Stil von Biedermeier und Vormärz | |
4 | Charakteristische Merkmale des Realismus | |
5 | Geschichtlicher und philosophischer Hintergrund | |
6 | Historische Voraussetzungen | |
7 | Themen und der Stil des Realismus | |
8 | Der Hochrealismus | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Der Spätrealismus | |
11 | Charakteristische Merkmale des Naturalismus | |
12 | Geschichtlicher und philosophischer Hintergrund | |
13 | Historische Voraussetzungen | |
14 | Themen und der Stil des Naturalismus |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gutzen, Dieter (vd.) (1989): Einführung in die neuere deutsche Literaturwissenschaft, Erich Schmidt V., Berlin. |
Ders Kaynakları | Schnell, Ralf (2011): Deutsche Literatur von der Reformation bis zur Gegenwart, rororo Verlag. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 12 | 24 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |