Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enzim Kimyası | KIM 446 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Biyokimya I dersinin alınmış olması gerekmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biyokimya Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, enzim kimyası hakkında temel bilgilerin verilmesi |
Dersin İçeriği | Enzimlerin yapı ve işleyişi, Enzim inhibisyonu, enzim aktivitesine etki eden faktörler, enzim aktivitesi tayin yöntemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler enzimler ve kofaktörlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | Öğrenciler enzim kinetiği hakkında bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Öğrenciler enzim inhibisyonlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
4 | Öğrenciler enzim reaksiyon mekanizmalarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
5 | Öğrenciler enzim aktivitesi tayin yöntemlerini hatırlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Öğrenciler enzim aktivitesinin düzenlenmesini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enzimler | [1] Sayfa 1-20 |
2 | Kofaktörler | [1] Sayfa 21-30 |
3 | Enzim spesifikliği | [1] Sayfa 31-40 |
4 | Enzim kinetiği | [1] Sayfa 41-75 |
5 | Enzim inhibisyonu | [1] Sayfa 76-105 |
6 | Enzim reaksiyon mekanizmaları | [1] Sayfa 106-125 |
7 | Enzim aktivitesine etki eden faktörler | [1] Sayfa 126-135 |
8 | Enzim aktivitesi tayin yöntemleri | [1] Sayfa 136-150 |
9 | ARASINAV | |
10 | Multienzim sistemleri | [1] Sayfa 151-160 |
11 | Allosterik enzimler | [1] Sayfa 161-180 |
12 | İzoenzimler (izozimler) | [1] Sayfa 181-190 |
13 | Enzim aktivitesinin düzenlenmesi | [1] Sayfa 191-205 |
14 | İmmobilize (sabitlenmiş) enzimler | [2] Sayfa 206-230 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yıldırım K., Enzim kimyası ders notları, 2012, Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Keha, E.E., Küfrevioğlu, Ö.İ., Biyokimya, Aktif Yayınevi, 2005, Erzurum. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | ||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |