Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye Geofitleri | BIY 326 | 6 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türkiye geofitlerinin öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Türkiye’ de yayılış gösteren geofitlerin neler olduğu ve bunların genel özellikleri, ekonomik katkıları ve kültüre alınmaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geofitlerin Türkiye ve Dünyadaki yayılışlarını öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
2 | Botanik bahçeleri ve fidanlıklarda yapılan uygulamaları öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
3 | Türkiye’nin ekonomik değeri olan geofitlerinin nasıl üretileceğini öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
4 | Türkiye’nin ekonomik değeri olan geofitlerini öğrenir. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
5 | Geofitlerin diğer bitkilerden ayırt edilmesini kavrar. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
6 | Geofitlerin, ekolojik dağılışı, korunması, üretimi, hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geofit nedir? Genel özellikleri. Ülkemizdeki geofitlerle İlgili Çalışmaların Tarihçesi | |
2 | Geofitlerin Kültürü | |
3 | Türkiye’ deki Önemli Geofit Familyaları | |
4 | Amaryllidaceae Familyasının Genel Özellikleri, Bu Familyaya Ait Cinsler ve Türlerle İlgili Özellikler | |
5 | Iridaceae Familyasının Genel Özellikleri | |
6 | Iridaceae Familyasına Ait Cinsler ve Türlerle İlgili Özellikler | |
7 | Liliaceae Familyasının Genel Özellikleri. Ruscus ve Allium Cinsleri ile Bu Cinslere Ait Türlerin Özellikleri | |
8 | Urginea, Scilla ve Chionodoxa Cinsleri ile Bu Cinslere Ait Türlerin Özellikleri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hyacinthus, Bellevelia, Lilium Cinsleri ile Bu Cinslere Ait Türlerin Özellikleri | |
11 | Fritillaria, Tulipa, Colchicum Cinsleri ile Bu Cinslere Ait Türlerin Özellikleri | |
12 | Orchidaceae Familyasının Genel Özellikleri ve Orchidaceae Familyasına Ait Cinsler ve Türlerle İlgili Özellikler | |
13 | Primulaceae Familyasının Genel Özelliği ile Geofit Özelliği Gösteren Cyclamen Cinsi ve Bu Cinse Ait Türlerin Özellikleri | |
14 | Ranunculaceae, Araceae ve Geraniaceae Familyalarında Geofit Özelliği Gösteren Türler ve Özellikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Flora of Turkey and the East Aegean Islands, Davis 1965-1985, Edinburgh |
Ders Kaynakları | Flowering plant families of the world Türkiyenin Ekonomik Değer Taşıyan Gefitleri, Tarım ve Köy işlr, bak. Yay. 1991 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | X | |||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | X | |||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | X | |||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme | X | |||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | X | |||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | X | |||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme | X | |||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma | X | |||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma | X | |||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma | X | |||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | X | |||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |