Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekonometrik Paket Programlar | EKO 308 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDIN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MÜCAHİT AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ekonometri ve İstatistikte yoğun olarak kullanılan programları öğrenme beceresine sahip olma. |
Dersin İçeriği | Eviews ile regresyon analizi, Eviews ile varsayımlardan sapmaların testi, Eviews ile geleceğe yönelik öngörü de bulunmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eviews ile Regresyon Tahiminini Öğrenir. | Anlatım, | Sınav , |
2 | Eviews ile Varsayımlardan Sapmaları Öğrenir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | Eviews ile Yapısal Değişim Testini Öğrenir | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Eviews ile Durağanlık Testi Öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
5 | Eviews ile Uzun Dönemli İlişkinin Varlığını Test Etmeyi Öğrenir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eviews Programının Tanıtımı | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
2 | Eviews'de Nesneler | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
3 | Eviews'e Veri Girişi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
4 | Eviews'da Regresyon Analizi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
5 | Eviews ile Varysayımlardan Sapmaların Testi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
6 | Eviews ile Otokorelasyon Testi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
7 | Eviews ile Değişen Varyans testi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eviews ile Çoklu Doğrusal Bağlantının Testi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
10 | Eviews ile Normalliğin Testi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
11 | Eviews ile Yapısal Değişim Testi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
12 | Eviews ile Kukla Değişken Oluşturma | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
13 | Eviews ile Durağanlık Testi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
14 | Eviews ile Eşbütünleşme Testi | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Güriş, S., Çağlayan, E., & Güriş, B. (2011). EViews ile temel ekonometri. Der Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olma | X | |||||
2 | Temel ekonometri ve istatistik teorilerini mikro ve makro iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
3 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı (ve tercihen ilave olarak sözlü) iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
4 | Genel ekonometri teorisi hakkında bilgili olma. | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olma. | X | |||||
6 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata ve benzeri) kullanabilme | X | |||||
7 | Matematiksel, iktisadi, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz yapma beceisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olma, bilgilerini ve düşüncelerini başkalarına iletebilme, ikna gücü yüksek, eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilme, ve bilgileri analiz etme becerisine sahip, inisiyatif kullanabilme becerisine sahip olma | X | |||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme becerilerine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 85 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|