Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yabancı Dil II | ING 192 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | --- |
Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. DENİZ GAZİ, Öğr.Gör. GÜL TÜRKMEN, |
Dersin Yardımcıları | Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | +Bu ders ile öğrencilerin; European Language Portfolio Global Scale, A2 düzeyinde İngilizcede; |
Dersin İçeriği | A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil bilgisine sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Kısa, günlük metinleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Basit, günlük sohbetlere katılır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Kısa net iletileri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Can (Ability) | Ders Kitabı Ünite-6 |
2 | Have to-Has to | Ders Kitabı Ünite-6 |
3 | Present Simple vs Pres. Progressive | Ders Kitabı Ünite-6 |
4 | Tekrar | Ders Kitabı 6. Ünite |
5 | The Past of Be: was-were | Ders Kitabı Ünite-7 |
6 | Simple Past Tense | Ders Kitabı Ünite-7 |
7 | Object Pronouns, Comparatives | Ders Kitabı Ünite-8 |
8 | Tekrar | Ders Kitabı 7-8. Ünite |
9 | Vize Haftası | - |
10 | Should, Could | Ders Kitabı Ünite-9 |
11 | Be going to | Ders Kitabı Ünite-9 |
12 | Superlatives | Ders Kitabı Ünite-10 |
13 | Tekrar | Ders Kitabı 9-10. Ünite |
14 | Too-Enough | Ders Kitabı Ünite-10 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Online Ders İçeriği, Ders Anlatımlı Haftalık Videolar, PDF Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1] Top Notch-1 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 65 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |