Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitim | OEB 348 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | İlgili ders için ön koşul bir ders belirlenmemiştir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. DAMLA ALTIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amaçları: * Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. * Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. * Kaynaştırma hakkında bilgi kazandırmak. * Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Özel gereksinimi olan çocuklar ve özel eğitim, gelişimsel yetersizlikler, zihinsel yetersizlik ve otizm spektrum bozukluğu, öğrenme güçlükleri, işitme yetersizlikleri, dil ve konuşma bozuklukları, duygu ve davranış bozuklukları, görme yetersizlikleri, bedensel yetersizlikler, üstün zeka veya yetenek, kaynaştırma, erken eğitim, aile eğitimi, Dünyada ve Türkiyede bazı özel eğitim uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Özel gereksinimli çocukların genel özellikleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Özel gereksinimli bireylerin kategorilerini örnek uygulamalarla açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Zihinsel yetersizliğin ve Otizm Spektrum Bozukluğunun genel özellikleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ile duygu ve davranış bozukluğu kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Öğrenme güçlüğü ile üstün yetenek kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | İşitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Özel eğitim ve özel eğitime gereksinim duyan bireyler | Ders slaytları ilgili bölüm |
2 | Özel eğitimin tarihçesi | Ders slaytları ilgili bölüm |
3 | Kaynaştırma ve ayrıştırmaya dayalı özel eğitim uygulamaları | Ders slaytları ilgili bölüm |
4 | Özel eğitimde ölçme ve değerlendirme | Ders slaytları ilgili bölüm |
5 | Bireyselleştirilmiş eğitim planları ve öğretimin bireyselleştirilmesi | Ders slaytları ilgili bölüm |
6 | Zihinsel yetersizliği olan bireyler ve eğitimleri | Ders slaytları ilgili bölüm |
7 | Otizm spektrum bozukluğu olan bireyler ve eğitimleri | Ders slaytları ilgili bölüm |
8 | Ara sınav | Ders slaytları ilgili bölüm |
9 | İşitme ve görme engelli bireyler ve eğitimleri | |
10 | Öğrenme güçlüğü olan bireyler ve eğitimleri | Ders slaytları ilgili bölüm |
11 | Erken özel eğitim uygulamaları | Ders slaytları ilgili bölüm |
12 | Özel eğitimde aile eğitimi | Ders slaytları ilgili bölüm |
13 | Üstün yetenekli bireyler ve eğitimleri | Ders slaytları ilgili bölüm |
14 | Final sınavı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | * Diken, İ. H. (Edt.). (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim (Students with Special Needs and Special Education). Ankara: Pegem Akademi. |
Ders Kaynakları | Turnbull, A. P., Turnbull, H. R., & Wehmeyer, M. L. (2010). Exceptional lives: Special education in today's schools. Upper Saddle River, N.J: Merrill |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İngilizce öğretim süreçlerini planlar. | ||||||
2 | İngilizce öğretimine uygun ortamlar organize eder. | ||||||
3 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynakları eleştirel bir gözle değerlendirir. | ||||||
4 | İngilizce öğretimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
5 | İngilizce öğretiminde kullanılabilecek yazılım ve teknolojik kaynakların uygunluğuna karar verir. | ||||||
6 | Öğrencilerin bireysel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun öğrenme stratejilerini seçer. | X | |||||
7 | Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirir. | ||||||
8 | Ölçme araç ve gereçlerini etkili bir biçimde kullanır | X | |||||
9 | Toplumun ekonomik, sosyal, eğitimsel ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretir. | X | |||||
10 | Öğretmenlik mesleki yeterliliklerine ne derece sahip olduğunu irdeler. | X | |||||
11 | Alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip eder. | ||||||
12 | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenme sürecinde kültürlerarası iletişimin önemine ilişkin düşüncelerini aktarır. | ||||||
13 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan bilgiye ulaşma yollarını anlatır. | X | |||||
14 | Yabancı dil testleri geliştirir. | ||||||
15 | İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasını geliştirecek özgün etkinlikler tasarlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Proje / Tasarım | 85 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |