Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri | SNF 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Araştırma sürecini incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatür bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini konusunda kavrama ve uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırma ve teknolojinin önemi, bilimsel araştırmalarda amaç ve araştırma türleri, araştırma konusunun seçimi ve geçici planın hazırlanması, kaynak araştırmasında kütüphanelerden yararlanma, araştırmanın (bildiri,makale, tez, rapor) kurallara uygun olarak yazımı, araştırmada internetin rolü, deneysel verilerin elde edilmesi ve yorumlanması, hata ve istatiksel analiz. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle ilgili kavramları söyler, yazar ve problem çözmede bilimsel yöntemin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Görevi, |
2 | Araştırma ve araştırma planlarında bilimsel etiğe uygun davranır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Araştırma problemini tanımlar ve uygun araştırma yöntemi ve desenlerini seçer. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Araştırma amacına uygun veri toplama aracını seçebilir ve araştırma sonucuna uygun çözüm önerileri geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Araştırmada elde edilen bulguları yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Araştırma sonuçlarını bilimsel kurallara uygun olarak rapor eder. | Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim ve Temel Kavramlar | |
2 | Araştırma Türleri ve Arasındaki Farklar | |
3 | Araştırma Problemi | |
4 | Değişken ve Hipotezler | |
5 | Bilimsel Etik ve Araştırma | |
6 | Literatür Taraması | |
7 | Örneklem Seçimi | |
8 | Veri Toplama Araçları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Geçerlilik, Güvenirlilik ve iç geçerlilik | |
11 | Veri Analizi | |
12 | Tanımsal (Betimsel) İstatistik ve Çıkarımsal (Yorumsal) İstatistik | |
13 | Deneysel Desenler ve Nitel Analiz | |
14 | Rapor Yazma Teknikleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Ders Kaynakları | Kuş, E. (2005). Nicel-nitel araştırma teknikleri. Anı Yayıncılık, Ankara. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |